Předmět: Moderní didaktika přírodopisu v angličtině

» Seznam fakult » FPE » KBI
Název předmětu Moderní didaktika přírodopisu v angličtině
Kód předmětu KBI/EIPBI
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Ryplová Renata, RNDr. Ph.D.
  • Rokos Lukáš, Mgr. Ph.D.
  • Ditrich Tomáš, doc. RNDr. Ph.D.
  • Petr Jan, PhDr. Ph.D.
  • Závodská Radka, doc. PaedDr. Ph.D.
  • Flašar Jan, RNDr. Ph.D.
  • Vácha Zbyněk, PhDr. Ph.D.
  • Hrušková Martina, RNDr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Moderní přístupy k výuce přírodopisu a biologie. 2. BOV v přírodopisu a biologii. 3. Přístupy k hodnocení žáků v přírodovědných předmětech. 4. BOV, CLIL a další moderní didaktické metody v biologii člověka. 5. Planeta Země a geologické procesy. 6. Role teploty v biologii. 7. Zvířena střední Evropy. 8. Ochrana přírody v ČR. 9. Buněčná biologie. 10. Trendy ve výuce botaniky. 11. Experimentální botanika 12. Zahradní pedagogika. 13. Práce s přírodninami, demonstrace a experiment v učení o přírodě. 14. Finální prezentace studentů.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Demonstrace, Laboratorní práce, E-learning, Práce s multimediálními zdroji (texty, internet, IT technologie), Pokus, Projektová výuka, Skupinová výuka, Blended learning, Flipped classroom
Výstupy z učení
Kurz vedený v anglickém jazyce umožní studentům seznámit se s aktuálními mezinárodními trendy v didaktice přírodopisu a biologie včetně moderních a inovativních výukových metod. Formou seminářů, diskusí, praktické laboratorní, terénní či zahradní výuky se studenti seznámí s problematikou didaktické transformace poznatků z přírodních věd do kurikula základní, resp. střední školy. Kurz je určen pro české i zahraniční studenty.
přehled o aktuálních mezinárodních trendech v didaktice přírodopisu a biologie, znalost anglické odborné terminologii vztahující se k této problematice, porozumění psanému textu i mluvenému slovu, vést odborný dialog a pomocí moderních metod didakticky zpracovat a v angličtině prezentovat vybrané přírodopisné téma
Předpoklady
ne

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Kolokvium

Základní znalost anglického jazyka na úrovni B1, schopnost vytvořit a presentovat výukovou aktivitu k určitému tématu v oblasti biologie.
Doporučená literatura
  • Alvarado, Amy Edmonds; Herr, Patricia R. Inquiry-based learning using everyday objects : hands-on instructional strategies that promote active learning in grades 3-8. Thousand Oaks, California : Corwin Press, Inc., A Sage Publications Company, 2003. ISBN 0-7619-4680-2.
  • ANDERSON, R. D. (2002). Reforming science teaching: What research says about inquiry. Journal of Science Teacher Education, 13(1), 1-12. DOI: 10.1023/A:1015171124982..
  • Begon, M.; Townsend, C. R., Harper, J. L.:. Ecology: From individuals to ecosystems. (4th ed.). Blackwell. ISBN 1405111178. 2006. ISBN 1405111178.
  • Braund, M., Reiss, R. M., 2004. Learning science outside the classroom (1st ed.). Oxon: Routledge..
  • Brusca, Richard C.; Moore, Wendy; Shuster, Stephen M.,; Haver, Nancy. Invertebrates. Third edition. Sunderland, Massachusetts USA : Sinauer Associates, Inc., Publishers, 2016. ISBN 978-1-60535-375-3.
  • Buxton, Cory A.; Provenzo, Eugene F. Teaching science in elementary and middle school : a cognitive and cultural approach. 2nd ed. Los Angeles : SAGE Publications, 2011. ISBN 978-1-4129-7991-7.
  • FLICK, L., & LEDERMAN, N. (2004). Scientific inquiry and nature of science: implications for teaching, learning, and trachet education. Dordrecht: Kluwer.
  • Furtak, Erin Marie. Formative assessment for secondary science teachers. Thousand Oaks ; London ; New Delhi ; Singapore : Corwin (a SAGE Company), 2009. ISBN 978-1-4129-7221-5.
  • HACHEY, A. C., & BUTLER, D. (2012). Creatures in the Classroom: Including Insects and Small Animals in Your Preschool Gardening Curriculum. Young Children, 67(2), 38-42..
  • HARLEN, W. (2007). Assessment of learning. London: SAGE..
  • JONES, M., & JONES, G. (1995). Biology. Cambridge: Cambridge University Press..
  • Jones M. and Jones G.:. Advanced Biology. Cambridge University Press. 1997.
  • MARIEB, E. N., & HOEHN, K. (2019):. Human anatomy & physiology (11th Ed.). Pearson..
  • NATIONAL RESEARCH COUNCIL (2000). Inquiry and the National Science Education Standards: A Guide for Teaching and Learning. Washington, D. C.: The National Academies Press..
  • Pough F. H., Janis C. M., Heiser J. B. Vertebrate Life. 9th Edition.. Pearson Education, 2013. ISBN 978-0321773364.
  • SATTERTHWAIT, D. (2010). Why are 'hands-on' science activities so effective for student learning?. Teaching Science: The Journal of the Australian Science Teachers Association, 56(2), 7-10..
  • SZABÓ, J., DÁVID, L., & LÓCZY, D. (Eds.) (2006). Anthropogenic Geomorphology - A Guide to Man-Made Landforms, Springer Science + Busines Media..
  • TARBUCH, E. J., & LUTGENS, F. K. (2002). An Introduction to Physical Geology. Pearson Education..
  • TOPPING, K. J. (2013). Peers as a source of formative and summative assessment. Handbook of research on classroom assessment. Los Angeles: Sage Publishing. DOI: 10.4135/9781452218649.n22..
  • Tsivitanidou, Olia E.; Gray, Peter; Rybska, Eliza; Louca, Loucas; Constantinou, Costas P. Professional development for inquiry-based science teaching and learning. Cham : Springer, 2018. ISBN 978-3-319-91405-3.
  • WILLIAMS, D. R. & BROWN, J. D. (2011). Living soil and sustainability education: linking pedagogy with pedology. Journal of Sustainability Education, 2, 1-18..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr