| Název předmětu | Globální rozvojové vzdělávání |
|---|---|
| Kód předmětu | KGE/8GV |
| Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | čeština |
| Statut předmětu | Volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Dostupnost předmětu | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Co to je globální dimenze a jak vzniklo globální rozvojové vzdělávání v České republice?; Dotazování, kritické myšlení a kritická gramotnost; Výukové strategie a nástroje pro výuku v globální dimenzi; Jak zapojit globální dimenzi do kurikula a dalších školních aktivit?; Principy globálního rozvojového vzdělávání a jeho uplatnění ve školské praxi; Integrované pojetí výuky zeměpisu; Jak může výuka zeměpisu přispívat výuce průřezových témat a naopak? Vazby zeměpisného obsahu na průřezová témata a jeho význam při utváření klíčových kompetencí.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Výstupy z učení |
|
Předmět Globální rozvojové vzdělávání je svým obsahem zaměřen na rozvoj základních komunikačních, občanských a sociálních dovedností žáků, kritického myšlení a schopností spolupráce a aktivní přístup k jednotlivým problémům tzv. globální dimenze.
Způsobilosti studenta po absolvování předmětu vycházejí zejména z cílů předmětu a obsahu předmětu |
| Předpoklady |
|
Nejsou. Předmět se obvykle otevírá jedenkrát za dva roky.
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Kombinovaná zkouška
Účast studentů na semináři - min. 80 %. Vytvoření vlastní semestrální práce zpracovávající vybrané téma globálního rozvojového vzdělávání a její prezentace v rámci semináře. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
|---|