Název předmětu | Globální rozvojové vzdělávání |
---|---|
Kód předmětu | KGE/8GV |
Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | čeština |
Statut předmětu | Volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Dostupnost předmětu | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Co to je globální dimenze a jak vzniklo globální rozvojové vzdělávání v České republice?; Dotazování, kritické myšlení a kritická gramotnost; Výukové strategie a nástroje pro výuku v globální dimenzi; Jak zapojit globální dimenzi do kurikula a dalších školních aktivit?; Principy globálního rozvojového vzdělávání a jeho uplatnění ve školské praxi; Integrované pojetí výuky zeměpisu; Jak může výuka zeměpisu přispívat výuce průřezových témat a naopak? Vazby zeměpisného obsahu na průřezová témata a jeho význam při utváření klíčových kompetencí.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Výstupy z učení |
Předmět Globální rozvojové vzdělávání je svým obsahem zaměřen na rozvoj základních komunikačních, občanských a sociálních dovedností žáků, kritického myšlení a schopností spolupráce a aktivní přístup k jednotlivým problémům tzv. globální dimenze.
Způsobilosti studenta po absolvování předmětu vycházejí zejména z cílů předmětu a obsahu předmětu |
Předpoklady |
Nejsou. Předmět se obvykle otevírá jedenkrát za dva roky.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Kombinovaná zkouška
Účast studentů na semináři - min. 80 %. Vytvoření vlastní semestrální práce zpracovávající vybrané téma globálního rozvojového vzdělávání a její prezentace v rámci semináře. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|