Vyučující
|
-
Klofáč Patrik, Mgr. Ph.D.
-
Vaníček Jiří, doc. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Seznámení s prostředím robotické stavebnice LEGO Mindstorms, konstruování prvního robota 2. Sestavení programu a jeho spuštění, přímé ovládání robota 3. Programovací techniky pro pohyb robota 4. Zpracování vstupů ze senzorů, reakce na různé vstupy 5. Použití cyklů, rozhodování, podmínky 6. Proměnné a jejich typy, datové toky 7. Návrh robota, dokumentace. 8. Alternativní programovací prostředí pro ovládání robota 9. - 13. Konstrukce a programování vlastního robotického projektu 14. Robotika ve výuce, příklady školních aktivit.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Pracovní činnosti (dílny)
- Účast na výuce
- 30 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 60 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je položit praktické základy pro učitelské kompetence v oblasti aplikace programování při ovládání robotů. Studenti využijí znalosti programování pro konstruování robotů ze stavebnice, budou je osazovat motory a senzory a vytvářet programy, které budou ovládat jejich pohyb a rozhodování.
Absolvent kurzu bude schopen sestavit program pro vlastnoručně zkonstruovaného robota na té úrovni, aby technicky a odborně zvládl výuku tohoto tématu na 2. stupni ZŠ.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Seminární práce
Seminární práce - vytvoření skupinového projektu: - zkonstruovat robota z robotické stavebnice podle vlastního návrhu - vytvořit program, ovládající robota - vytvořit dokumentaci k projektu (návrh a zadání, popis funkčnosti a řešení, sestavený program, foto a videodokumentace) - předvést funkčního robota při kolokviu Aktivní účast na seminářích (80 %) a tvořivá práce ve skupině.
|
Doporučená literatura
|
|