Vyučující
|
-
Šimandl Václav, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. - 2. Metodiky softwarového vývoje. 3. - 4. Analýza požadavků zákazníka. 5. - 6. Design software. 7. - 8. Implementace software. Správa vývojových verzí. 9. - 10. Testování a ladění software. 11. Nasazení software. 12. Údržba. 13. Představení a evaluace projektu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
Výstupy z učení
|
Po zvládnutí základních programovacích technik v předchozím studiu je nutno naučit studenty rozumět různým metodikám vývoje software a umět realizovat jednotlivé kroky vývoje v návaznosti na ostatní. Studenti pracují na projektu, kde uplatní dřívější znalosti a rozšíří si je o zkušenosti s realizací edukačního software od analýzy požadavků až po nasazení v praxi. V rámci předmětu se očekává zvládnutí technické stránky vývoje software, pedagogická správnost vytvořeného software je zajišťována zadavatelem software z řad pedagogických pracovníků a je konzultována s vedoucím semináře.
Student bude umět vytvořit didaktický software od analýzy požadavků zákazníka až po nasazení v praxi.
|
Předpoklady
|
Zkouška z KIN/7O1, doporučená prerekvizita KIN/7OAD
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Anamnestická metoda
Povinná účat na seminářích Splnění dvou průběžných úkolů (představení analýzy požadavků, představení návrhu aplikace). Vytvoření didaktického software použitelného ve výuce, představení vytvořeného software.
|
Doporučená literatura
|
-
Cripps, P., Eeles, P. Architektura softwaru. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 9788025130360.
-
Gunderloy, M. Z kodéra vývojářem: Nástroje a techniky pro opravdové programátory. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1517-6.
-
Herout, P. Testování pro programátory. České Budějovice: Kopp, 2016. ISBN 978-80-7232-481-1.
-
Wiegers, K. E. Požadavky na software: Od zadání k architektuře aplikace. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-1877-1.
|