Vyučující
|
-
Dobiáš Václav, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Využívání digitálních technologií při výuce v mezinárodním kontextu 2. Mobilní telefony při výuce 3. Tablety při výuce 4. Distanční výuka pomocí digitálních technologií 5. Digitální rozdělení 6. Závislosti na digitálních technologiích 7. Digitální šikana 8. Možnosti a meze využití interaktivních tabulí 9. Možnosti a meze využití Classroom management systém 10. Využití rozdílných hardware a software při výuce 11. Jak digitální technologie mění naši mysl 12. Samostatná práce studentů 13. Zhodnocení práce studentů, evaluace předmětu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Výklad s tlumočením, Projektová výuka, Případová studie
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je především diskutovat možnosti, způsoby, přínosy a rizika využívání různých digitálních technologií ve třídě z jednotlivých mezinárodních perspektiv. Dále budou diskutovány přínosy a rizika jednotlivých digitálních technologií.
Student dokáže rozlišit jednotlivé možnosti a rizika využití digitálních technologií ve výuce. Student dokáže adekvátně reagovat v pedagogické činnosti na možná rizika spojená s digitálními technologiemi, jako je digitální šikana, digitální rozdělení, nebo zavislost na digitálních technologiích.
|
Předpoklady
|
žádné
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Systematické pozorování studenta, Seminární práce
Aktivní účast na seminářích Ochota diskutovat a sdílet zkušenosti Vypracování projektové práce
|
Doporučená literatura
|
-
Čapek, Robert; Navarová, Sylvie,; Ženatová, Zdenka. Žák v krizové situaci. Praha : Raabe, 2017. ISBN 978-80-7496-294-3.
-
Hobbs, Renee. Create to learn : introduction to digital literacy. This edition first published. Hoboken, NJ : Wiley Blackwell, 2017. ISBN 978-1-118-96835-2.
-
Janošová, Pavlína; Kollerová, Lenka,; Zábrodská, Kateřina,; Kressa, Jiří,; Dědová, Mária. Psychologie školní šikany. Vydání 1. Praha : Grada, 2016. ISBN 978-80-247-2992-3.
-
Patchin, Justin W.,; Hinduja, Sameer. Cyberbullying prevention and response : expert perspectives. New York ; London : Routledge, 2012. ISBN 9780420000000.
-
Westwood, Peter S. Inclusive and adaptive teaching : meeting the challenge of diversity in the classroom. Second edition. London ; New York : Routledge, Taylor & Francis Group, 2018. ISBN 978-1-138-48100-8.
|