Vyučující
|
-
Pecka Zdeněk, doc. Dr. phil.
-
Andrášová Hana, doc. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Text a textová kompetence, čtenářská gramotnost v němčině na úrovni A1 - A2 podle SERR a Profile Deutsch 2. - 3. Didaktické zásady práce s textem s ohledem na zvolený cíl výuky 4. - 6. Práce s literárním textem ve výuce němčiny 7. Dramatizace textu 8. Práce s dramatickým textem 9. Text jako východisko k nácviku poslechu s porozuměním 10. Text jako východisko k nácviku mluvení 11. Text jako východisko k nácviku psaní - zejména psaní tvořivého 12. Text jako východisko k nácviku čtení s porozuměním - strategie čtení 13. Text jako východisko k nácviku pohotových reakcí v různých komunikačních situacích
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Disciplína Didaktizace literárních textů navazuje na Úvod do profesní praxe III a IV a na Didaktiku 1-3. V centru pozornosti je v tomto semestru text jako východisko k nácviku řečových dovedností (poslechu s porozuměním, mluvení, psaní - zejména psaní tvořivého a čtení s porozuměním. U literárních textů je navíc pozornost zaměřena na jejich funkce estetické. Cílem předmětu je naučit studenty vybírat texty (dialogy, monology, věcné i literární) vhodné pro výuku na 2. stupni ZŠ a didaktizovat je s ohledem na zvolené cíle výuky. Nedílnou součástí výuky je též dramatizace nedramatických textů a práce s texty původně dramatickými.
|
Předpoklady
|
Znalosti německého jazyka na úrovni B2.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Aktivní účast na seminářích, průběžné vypracovávání zadávaných úloh, vypracování seminární práce. Ověřování znalostí probíhá v německém jazyce.
|
Doporučená literatura
|
-
ENDE, Karin2013. Curriculare Vorgaben und Unterrichtsplanung. .
-
HOLL, Edda. Sprach-Fluss: Theaterübungen für Sprachunterricht und interkulturelles Lerne. Ismaning.
-
SCHMÖLZER-EIBINGER, Sabine. Lernen in der Zweitsprache : Grundlagen und Verfahren der Förderung von Textkompetenz in mehrsprachigen Klassen. Tübingen. 2008.
|