Vyučující
|
-
Donaczi Elisabeth, M.Phil.
-
Fiala Jan, RNDr. et PhDr. Ph.D.
-
Pecka Zdeněk, doc. Dr. phil.
-
Kusová Jana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
orientace ve vlastním oboru, další vzdělávání, problémy dětství, problémy dospívání, biografie, společnost, politika, vzdělávací politika, vzdělávací systémy, vzdělávací projekty, mezinárodní partnerství, vzdělávací technologie, rétorické a prezentační dovednosti
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem semináře je rozvíjení profesních komunikativních dovedností učitele v německém jazyce. Důraz bude kladen na jazyk mluvený a čtení, avšak v rámci semináře bude kultivován i jazyk psaný. Na vybraných tématech bude cvičena slovní zásoba, schopnost porozumění psanému textu souvisejícího s profesní praxí a schopnost logicky a pohotově reagovat na situace jak běžného, tak především profesního života v pedagogické oblasti. Součástí budou také poslechová cvičení.
Student bude schopný vést písemnou i ústní komunikaci o probraných odborných a všeobecných tématech.
|
Předpoklady
|
Schopnost komunikovat v německém jazyce na úrovni B1.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor jazykového projevu studenta, Rozhovor
Aktivní účast na semináři, domácí příprava na seminář. Zápočet probíhá formou řízeného rozhovoru o zadaném oborovém problému v německém jazyce.
|
Doporučená literatura
|
-
Vlastní odborné materiály s pedagogickou a oborovou tematikou.
-
Kol. aut.:Menschen. Deutsch als Fremdsprache B1.2. Hueber Verlag..
|