Cílem semináře je zprostředkovat studentům sebereflexi, kultivaci sebepojetí, podporu osobnostního zrání, zakotvení ve vlastním prožívání. Součástí semináře je též práce na profesním zakotvení, motivaci k profesi i budování profesní identity. Student se učí pracovat s vlastními emocemi, využívat různých technik ke zvládání zátěže apod. Rozvoj komunikačních dovedností a strategií. Student získá rámcovou představu o své osobnostní výbavě, slabých a silných stránkách, motivaci k profesi.
Cílem předmětu je rozvoj osobnostních a sociálních kompetencí studentů ve spojení s jejich příští profesí.
|
-
Drapela, Victor J.; Balcar, Karel. Přehled teorií osobnosti. 1. vyd. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-134-7.
-
Frankl, Viktor Emil; Jochmann, Vladimír. Vůle ke smyslu : vybrané přednášky o logoterapii. Brno : Cesta, 2006. ISBN 80-7295-084-3.
-
Heidbrink, Horst; Müller, Ondřej. Psychologie morálního vývoje. 1. vyd. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-154-1.
-
Huizinga, J.; Vácha, Jaroslav. Homo ludens : o původu kultury ve hře. Vyd. 2. Praha : Dauphin, 2000. ISBN 80-7272-020-1.
-
Jung, Carl Gustav; Plocek, Karel,; Běťák, Ludvík,; Jacobi, Jolande Székács. Člověk a duše. Vyd. 1. Praha : Academia, 1995. ISBN 80-200-0543-9.
-
Piaget, Jean; Inhelder, Bärbel,; Vyskočilová, Eva. Psychologie dítěte. Vyd. 1. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1970.
-
Rogers, Carl Ransom; Krejčí, Jiří. Způsob bytí : klíčová témata humanistické psychologie z pohledu jejího zakladatele. Vyd. 2., rev., V této řadě 1. Praha : Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0597-5.
-
Suda, Stanislav. Dialogické jednání jako kvalitativní výzkum. Praha : NAMU.
-
Vyskočil, Ivan. Nedivadlo Ivana Vyskočila. Praha : Český spisovatel. ISBN 80-202-0604-3.
-
Vyskočilová, Eva; Havelková, Libuše; Novotná-Týmlová, Dagmar. Cvičení z pedagogické praxe. II, Tři kapitoly o rozvíjení mluvního projevu. 1. vyd. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1981.
|