Předmět: Children with behavioural difficulties between family and school

» Seznam fakult » FPE » KPES
Název předmětu Children with behavioural difficulties between family and school
Kód předmětu KPES/EBD
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Bílková Zuzana, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Basic methods - diagnostics, prevention Therapies and interventions Principles of counselling and effective communication Supporting measures Child with BD in family and school, communication with family, communication with schoolmates

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Exkurze
Výstupy z učení
Acquaint students with the topic of behavioural and emotional problems in childhood. Present them the possibilities of diagnostics and intervention. Present them effective ways of counselling communication with teachers and parents of children suffering BD.
The student is able to identify child with behavioral problems and to communicate with his/her parents and teachers.
Předpoklady
Fluent oral and written communication skills in English Basic knowledge of biology, orientation in basic knowledge of psychology and pedagogy.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Kombinovaná zkouška, Seminární práce

Seminar work (paper). Presentation in one lesson.
Doporučená literatura
  • Barkley, RA., Murphy, K.R. (2006):. (A clinical workbook). NY: The Guilford Press. ISBN 1-59385-227-4.
  • Barkley, RA (2014):. Attention Deficity Hyperactivity Disorder. Handbook for diagnosis and Treatement. NY: The Guilford Press. ISBN 9781462517725. (chosen chapters).
  • Cross, M. (2004):. Children with Emotional and Behavioural Difficulties and Communication Problems. London: JKP. ISBN 1 843 10 135 1 (Chapter 2).
  • Semrud - Clikeman, M.; Teeter Ellison, P.A. (2009):. Child Neurospychology. NY: Springer. ISBN 987-0-387-88962-7. PP 12 - 16 and 81 - 219 (Childhood and Adolescent Disorders).


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr