Předmět: Education of children/pupils with hearing impairment

» Seznam fakult » FPE » KPES
Název předmětu Education of children/pupils with hearing impairment
Kód předmětu KPES/EHI
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Habrdová Kateřina, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
anatomy of the auditory apparatus physiology of hearing selected types of hearing impairment (causes, symptomatology) consequences of the HI in education and in the normal life of the hearing impaired medical diagnostics of hearing impairment SEN diagnostics of hearing impairment pedagogical diagnostics of hearing impairment conditions (technical, special educational, social) educating the hearing impaired - approaches and methods

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), E-learning, Exkurze
Výstupy z učení
To acquaint students: - with the anatomy of the auditory apparatus and hearing physiology - with selected types of hearing impairment (causes, symptomatology) and their consequences in education and in the normal life of the hearing impaired - with the diagnostics of hearing impairment (medical, special needs educational, pedagogical) - with conditions (technical, special educational, social) and ways of educating the hearing impaired.
Students will gain insight into the education and development of people with hearing impairment. Students will be able to propose framework measures / solutions related to the education of people with HI.
Předpoklady
Fluent oral and written communication skills in English Basic knowledge of biology, orientation in basic knowledge of psychology and pedagogy.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Seminární práce

Individual preparation from the recommended sources (including universtiy textbooks), participation in lessons (discussion etc.), participation in organized visits in the field, preparation of an acceptable seminar work.
Doporučená literatura
  • Farris, C.:. Deafness and hearing Impairment, Greenhaven Press, 2010.
  • Goldstein D. Taylor and Francis:. The Hearing Impaired Child, Practical Integration in Education. e-Library, 2005.
  • Langer, J.:. Special education for the people with hearing impairment. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr