Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Hlavní témata: 1. Úvod do psychofyziologie a základní psychofyziologické principy. 2. Měření svalové aktivity (EMG). 3. .Měření elektrodermální aktivity (EDA) 4. Měření činnosti trávicího traktu (EGG aj.). 5. Měření činnosti dýchacího ústrojí. 6. Měření činnosti očního aparátu. 7. Měření srdeční aktivity (EKG, HRV). 8. Měření činnosti mozku (EEG aj.). 9. Příklady využití psychofyziologie v psychologickém výzkumu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s praktickým měřením psychofyziologických ukazatelů a jejich využití v rámci psychologických výzkumů.
student si osvojí základní znalosti výzkumu v psychofyziologii a jejího přesahu pro psychologickou práci
|
Předpoklady
|
znalost anatomie a fyziologie lidského těla
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
prezentace výzkumu, zápočtový test, ústní zkouška
|
Doporučená literatura
|
-
Andreassi, J. L. (2007). Psyhophysiology: Human Behavior & Physiological Response. New York..
-
Cacioppo, J. T., Tassinary, L. G., & Berntson, G. G. (2007). Handbook of Psychophysiology. Cambridge University Press..
-
Hugdahl, K. (2001). Psychophysiology: The Mind-Body Perspective. Harvard: Harvard University Press..
-
OREL, Miroslav. Anatomie a fyziologie lidského těla: pro humanitní obory. Praha: Grada, 2019. ISBN 978-80-271-0531-1.
-
Potter, R. F., & Bolls, P. D. (2011). Psychophysiological Measurement and Meaning: Cognitive and Emotional Processing in Media. New York: Routledge..
-
Stern, R. M. Ray, W. J., & Quigley, K. S. (2001). Psychophysiological recording. Oxford University Press..
|