Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Hlavní témata (týdny/bloky): 1) Gaming a jeho formy 2) Pozitivní aspekty gamingu 3) Negativní aspekty gamingu 4) Progaming 5) Gaming disorder/Internet gaming disorder 6) Další internetové závislosti 1 7) Další internetové závislosti 2
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je poskytnout studentům psychologický pohled na čím dál aktuálnější téma digitálního gamingu a počítačových závislostí. Gaming již v současnosti není jen volnočasovou aktivitou, ale také životním stylem a možností obživy. Studenti tohoto kurzu budou obeznámeni s psychologickými aspekty gamingu a také riziky (nejen) gamingových závislostí.
Student získá základní přehled o tom jak hraní videoher ovlivňuje lidskou psychiku. Dozví se, jakým způsobem mohou hry ovlivňovat náš mozek pozitivním i negativním způsobem. Zároveň získá přehled o tématech internetových závislostí a jejich diagnostice.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Aktivní účast ve výuce, seminární práce
|
Doporučená literatura
|
-
Hodent, C. The Psychology of Video Games. 2020.
-
Miller, F.P., Vandome, A.F., McBrewster, J. Cyberpsychology. 2010.
-
Norman, K. Cyberpsychology: An Introduction to Human-Computer Interaction. 2008.
-
Suchá, J., Dolejš, M., Pipová, H. Hraní digitálních her českými adolescenty. 2018.
-
Šmahel, D. Psychologie a internet. 2003.
|