Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Základní osnova semináře: Tvorba výzkumného návrhu Teoretické ukotvení Výzkumná oblast, problém, cíle, VO a hypotézy Výzkumný soubor, sběr dat, Výzkumné metody Zpracování dat Časový harmonogram Etika výzkumu Možné problémy a jejich řešení V hodinách bude probíhat rovněž prezentace výzkumného návrhu studenty spojená s odbornou diskusí.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Práce s multimediálními zdroji (texty, internet, IT technologie)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je poskytnout posluchačům aktualizaci a přehled klíčových východisek metodologie a statistiky a zprostředkovat jejich využití v praxi. Důraz je kladen zejména na kvalitní zpracování návrhu projektu (výzkumného designu) kvalifikační práce. Dílčí témata zahrnují zejména práci s relevantními teoretickými východisky, výběr výzkumného souboru, sběr dat, volbu výzkumných metod, volbu adekvátních statistických metod, zpracování časového harmonogramu a uvážení možných rizik, které s realizací výzkumu souvisejí. Seminář je určen pro studenty druhého ročníku v letním semestru a studenty třetího ročníku v zimním semestru.
Student získá praktické informace spojené s přípravou výzkumného návrhu a jeho realizací. Zároveň bude procvičováno využití metodologických a statistických znalostí, které jsou pro tento proces nezbytné.
|
Předpoklady
|
žádné
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozhovor
docházka, prezentace výzkumného návrhu BP, aktivní zapojení ve výuce
|
Doporučená literatura
|
-
Ferjenčík, J. (2000). Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Praha: Portál. (vybrané kapitoly).
-
Gavora, P. (2000). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Pailo..
-
Hendl, J. (2005). Kvalitativní výzkum. Praha: Portál..
-
Hendl, J. (2006). Přehled statistických metod zpracování dat. Analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál..
-
Chráska, M. (2008). Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada..
-
Mareš, P., Rabušic, L., & Soukup, P. (2015). Analýza sociálněvědních dat (nejen) v SPSS. Brno: Masarykova univerzita..
-
Miovský, M. (2006). Kvalitativní přístup a metody v pedagogickém výzkumu. Praha: Grada..
-
Reichel, J. (2009). Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Praha: Grada..
-
Švaříček, R., & Šeďová, K., et al. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: pravidla hry. Praha: Portál..
-
Urbánek, T., Denglerová, D., & Širůček, J. (2011). Psychometrika: měření v psychologii. Praha: Portál..
|