Vyučující
|
-
Březinová Monika, Ing. Ph.D.
-
Krátký Zdeněk, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Témata přednášek a seminářů: 1. - 2. Úvod, základní pojmy. 3. - 4. Historie marketingu ve sportu. 5. - 6. Sponzoring, definice, podněty pro sponzora, druhy sponzoringu. 7. Merchandising a licence. 8. Televizní práva. 9. Ambush marketing. 10. Problémy sportovního marketingu. 11. - 12. Sport a ekonomika. 13. Závěrečná hodina, výstupy, zkoušení Semináře: 1. Zadání projektu z oblasti řešené problematiky. Seznámení s požadavky na zpracování projektu. 2.-13. Prezentace jednotlivých projektů a jejich hodnocení formou diskuse.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Cílem tohoto předmětu je seznámit studenty se základními pojmy marketingu ve sportu, s jednotlivými nástroji a technikami, které se v tomto odvětví nejčastěji využívají.
The student is oriented in general marketing.
|
Předpoklady
|
Student se orientuje v obecném marketingu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Seminář: Vypracování projektu zaměřujícího se na některou z oblastí řešené problematiky, dle výběru studenta. Zkouška formou písemného testu, požadovaná minimální 50 % úspěšnost. Seminář, podmínkou je 80 % aktivní účast. Nástroje zajištění řádného průběhu ověřování výsledků učení: písemný test Prevence podvodů: Použití softwaru pro detekci plagiátorství a monitoring online zkoušek. Online proctoring: Monitoring studentů během distančního testování. Rovné šance: Zajištění přístupnosti pro studenty se specifickými potřebami, např. časové úpravy nebo speciální pomůcky.
|
Doporučená literatura
|
-
Jan Šíma, Josef Voráček, Daniel Opelík. Reklama a marketing ve sportu. Praha. 2023.
-
Vilém Kunz. Sportovní marketing. 2018.
|