Předmět: Marketing sportu

» Seznam fakult » FPE » KTS
Název předmětu Marketing sportu
Kód předmětu KTS/ESMA
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Březinová Monika, Ing. Ph.D.
  • Krátký Zdeněk, Mgr.
Obsah předmětu
Témata přednášek a seminářů: 1. - 2. Úvod, základní pojmy. 3. - 4. Historie marketingu ve sportu. 5. - 6. Sponzoring, definice, podněty pro sponzora, druhy sponzoringu. 7. Merchandising a licence. 8. Televizní práva. 9. Ambush marketing. 10. Problémy sportovního marketingu. 11. - 12. Sport a ekonomika. 13. Závěrečná hodina, výstupy, zkoušení Semináře: 1. Zadání projektu z oblasti řešené problematiky. Seznámení s požadavky na zpracování projektu. 2.-13. Prezentace jednotlivých projektů a jejich hodnocení formou diskuse.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Cílem tohoto předmětu je seznámit studenty se základními pojmy marketingu ve sportu, s jednotlivými nástroji a technikami, které se v tomto odvětví nejčastěji využívají.
The student is oriented in general marketing.
Předpoklady
Student se orientuje v obecném marketingu.

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška

Seminář: Vypracování projektu zaměřujícího se na některou z oblastí řešené problematiky, dle výběru studenta. Zkouška formou písemného testu, požadovaná minimální 50 % úspěšnost. Seminář, podmínkou je 80 % aktivní účast. Nástroje zajištění řádného průběhu ověřování výsledků učení: písemný test Prevence podvodů: Použití softwaru pro detekci plagiátorství a monitoring online zkoušek. Online proctoring: Monitoring studentů během distančního testování. Rovné šance: Zajištění přístupnosti pro studenty se specifickými potřebami, např. časové úpravy nebo speciální pomůcky.
Doporučená literatura
  • Jan Šíma, Josef Voráček, Daniel Opelík. Reklama a marketing ve sportu. Praha. 2023.
  • Vilém Kunz. Sportovní marketing. 2018.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr