Předmět: Integrovaný přístup při výuce biologie, geografie, fyziky a chemie 2 a jeho didaktika

» Seznam fakult » FPR » CPV
Název předmětu Integrovaný přístup při výuce biologie, geografie, fyziky a chemie 2 a jeho didaktika
Kód předmětu CPV/051
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Četnost výuky V každém akademickém roce, jen v zimním semestru.
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 6
Vyučovací jazyk čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šlouf Václav, Mgr. Ph.D.
  • Juráň Josef, Mgr. Ph.D.
  • Kneifl Roman, Mgr.
  • Hořejší Karel, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Obsah přednášek: Přednášky poskytují teoretický základ z jednotlivých přírodovědných disciplín, který slouží jako znalostní opora pro práci v seminářích. Obsah semináře: Seminář se zaměřuje na praktické uplatnění principů integrovaného přírodovědného vzdělávání. Studenti budou analyzovat příklady z praxe, hledat možnosti propojení přírodovědných oborů a vytvářet návrhy zvolené průřezové téma.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Předmět reaguje na současné trendy ve vzdělávání v přírodovědných oborech a poskytuje komplexní úvod do integrovaného přírodovědného vzdělávání. Důraz je kladen na práci s konkrétními průřezovými tématy, na nichž budou studenti analyzovat a navrhovat vhodné způsoby integrace. Výstupem kurzu bude návrh integrované výukové jednotky zaměřené na vybrané přírodovědné téma.

Předpoklady
Vyžadován je přehled o předmětech biologie, geografie, fyziky a chemie na úrovni gymnázia; doporučeno je absolvování předmětu Integrovaný přístup při výuce biologie, geografie, fyziky a chemie 1 a jeho didaktika (CPV/050).
CPV/050

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Zápočet bude udělen za aktivní účast na výuce a předložení konceptu vlastního projektu. Výstupem kurzu je projekt v podobě dvouhodinové výukové jednotky na integrované přírodovědné téma, který student prezentuje v závěru semestru. Prezentace a obhajoba bude mít formu kolokvia.
Doporučená literatura
  • BYRNE, Eleanor a BRODIE, Marilyn. Cross-Curricular Teaching and Learning in the Secondary School. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2011. ISBN 978-0-415-66682-4.
  • HEWITT, Paul G.; LYONS, Suzanne; SUCHOCKI, John a YEH, Jennifer. Conceptual integrated science. Harlow: Pearson, 2023. ISBN 978-1-292-72612-0.
  • ROSS, Keith; LAKIN, Liz; MCKECHNIE, Janet a BAKER, Jim. Teaching secondary science: constructing meaning and developing understanding. London: Routledge, Taylor & Francis Group. 2015.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr