Vyučující
|
-
Bauman Petr, PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsah cvičení/semináře: V návaznosti na pedagogickou praxi (zkušenost) studentů budou diskutována tato témata: 1. Vztah mezi pedagogikou a didaktikou ? role učitele a dalších aktérů v kontextu inkluzivního vzdělávání 2. Paradigmata v didaktice, subjektivní teorie, konceptuální rámce a pojetí výuky 3. Diferenciace, heterogenita, individualizace, speciální vzdělávací potřeby, integrace, inkluze 4. Fáze edukace: od vzdělávací koncepce po vzdělávací efekty 5. Dimenze edukace: ideová, obsahová, metodická, organizační 6. Evaluace, formativní a sumativní hodnocení 7. Organizační formy výuky a materiální didaktické prostředky 8. Výukové metody 9. Učivo a didaktická znalost obsahu 10. Vzdělávací výsledky: znalosti, dovednosti, hodnoty, postoje, kompetence, očekávané výstupy
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Předmět se zaměřuje na rozvíjení didaktického myšlení v kontextu inkluzivního vzdělávání. Cílem je propojovat znalost základních didaktických kategorií s vlastní pedagogickou praxí studenta a skrze reflexi vlastního pedagogického jednání prohlubovat porozumění podstatě práce učitele.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Aktivní účast na semináři. Prezentace a diskuse didaktické části portfolia.
|
Doporučená literatura
|
-
Lechta, Viktor. Základy inkluzivní pedagogiky : dítě s postižením, narušením a ohrožením ve škole. Vyd. 1. Praha : Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-679-7..
-
Votavová, R.; Majcíková, K.; Ješátková, V.; Bařinková, Z. Desatero úspěšné práce s heterogenní třídou. 2023, ISSN 978-80-7578-1..
|