Předmět: Didaktika informatiky na SŠ - II

» Seznam fakult » FPR » CPV
Název předmětu Didaktika informatiky na SŠ - II
Kód předmětu CPV/643
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Četnost výuky V každém akademickém roce, jen v letním semestru.
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Podroužek Vít, Ing.
Obsah předmětu
Obsah přednášky: " Robotika a její využití ve výuce na SŠ " Programování robotických modelů a jejich využití ve výuce " Robotické stavebnice (Merkur, Lego Mindstorm, Totem ...) " Rozdíl mezi blokovými a textovými jazyky a vhodnost jejich použití. " Využití vývojové desky BBC Micro:bit ve výuce na SŠ - programovací jazyk MicroPython " Využití vývojové desky Arduino ve výuce na SŠ - programovací jazyky Ardublock a Wired " Konstrukce obvodů pomocí Micro:bitu nebo Arduina - možnost použití ve výuce Obsah cvičení: " Robotické stavebnice (Merkur, Lego Mindstorm, Totem...): návrh, konstrukce, ovládání " Praktické využití vývojové desky BBC Micro:bit ve výuce na SŠ - blokový jazyk MakeCode a programovací jazyk MicroPython " Využití vývojové desky Arduino ve výuce na SŠ - programovací jazyky Ardublock a Wired " Konstrukce obvodů pomocí Micro:bitu nebo Arduina - možnost použití ve výuce " Metodické zpracování jednotlivých kapitol základních kurzů. " Výstupy v rozsahu 30 - 45 minut. Diskuse a hodnocení jednotlivých výstupů.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Praktická výuka
  • Účast na výuce - 15 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 30 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 30 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámit studenty se specifiky a metodami výuky robotiky a programování výukových robotů a robotických stavebnic za pomocí jazyků blokového i textového charakteru.
Student se naučí využívat ve výuce informatiky různé didaktické pomůcky - robotické stavebnice. Dále se naučí používat ve výuce různé jednočipové a jednodeskové počítače.
Předpoklady
Předmět nemá žádné speciální předpoklady
UAI/642

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Seminární práce

Aktivní účast ve výuce a zpracování samostatných prací.
Doporučená literatura
  • Fojtík, Rostislav, Mgr.: Didaktika informatiky II. Ostravská univerzita v Ostravě, 2005. Dostupné z http://www1.osu.cz/~fojtik/doc/DISS2.pdf. Datum přístupu 7/2011.
  • Informatické myšlení [online]. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2018 [cit. 2019-07-02]. Dostupné z: https://imysleni.cz.
  • Roubal, P.: Informatika a výpočetní technika pro střední školy, praktická učebnice. Brno, Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-3227-2..
  • Roubal, P.: Informatika a výpočetní technika pro střední školy, teoretická učebnice. Brno, Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-3228-9.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr