Vyučující
|
-
Kalová Jana, doc. RNDr. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Příprava studentů na výuku, samostatné výstupy studentů ve skupině a didaktický rozbor. Studenti každý týden absolvují praxi na fakultní škole, hodinu ve třídě, další hodina je věnována přípravě a rozboru výuky. Střídají se při výuce. Jako studijní opory slouží učebnice a další studijní materiály používané na konkrétní SŠ.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Demonstrace
- Domácí příprava na výuku
- 170 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 36 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Absolvování souvislé pedagogické praxe na střední škole. Studenti se naučí aplikovat v praxi teoretické znalosti.
Studenti získají přehled o praktických činnostech učitele, ověří si způsoby realizace vlastní přípravy na vyučování, vyzkouší různé vyučovací metody a jejich účinnost a seznámí se s moderními pomůckami pro výuku. Studenti získají dovednosti pro úspěšné zvládnutí každodenní práce učitele na SŠ.
|
Předpoklady
|
Studenti mají znalosti z kurzů obecné didaktiky a rovněž z psychologie a pedagogiky. Absolvování didaktických předmětů.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Systematické pozorování studenta, Hospitace, Sebereflexe
Absolvování praxe v požadovaném rozsahu (výuka ve třídě, domácí příprava, rozbor a příprava praxe). Ve STAGu najdete vygenerovaný kód pro pojištění. Pojištění prosím uhraďte, jiné nebude akceptováno.
|
Doporučená literatura
|
-
Rámcové vzdělávací programy pro střední školy.
-
Josef Polák. Didaktika matematiky.
-
Pasch M. a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině.
|