Vyučující
|
-
Straková Jitka, Mgr.
-
Kaňa Jiří, RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Úvod (bakalářské práce) Psaní literární rešerše Vyhledávání literatury Správné citování zdrojů Představení konkrétního řešeného environmentálního problému
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Exkurze
- Domácí příprava na výuku
- 5 hodin za semestr
- Exkurze
- 15 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 5 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 15 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem je seznámení posluchačů prvního ročníku oboru Péče o životní prostředí s obecnými principy psaní kritické literární rešerše. Nosným tématem a rámcem celého kurzu je aktuální téma související s péčí o životní prostředí. Aktuální téma je nahlíženo z různých úhlů pohledu dotčených zájmových skupin. Studenti jsou seznámeni s jednotlivými částmi odborného textu: abstrakt, úvod, literární rešerše, výsledky, diskuse a závěr práce. Jsou seznámeni se způsoby vyhledávání literatury a jejím využíváním pro psaní odborné práce. Důraz je kladen na psaní literární rešerše na zadané téma, kritický přístup ke zdrojům a způsob citování odborné literatury. Cvičení mají formu odborných prezentací, samostatné práce a konzultací. Výstupem je krátká literární rešerše, zaměřená na konkrétní environmentální nebo krajinně ekologický problémem. Při závěrečných prezentacích svých poznatků pak studenti získají ucelenější kritický náhled na probírané environmentální téma.
Vyhledávání literatury Vyhodnocení literárních zdrojů Prezentace zjištěných faktů Schopnost napsat kritickou literární rešerši
|
Předpoklady
|
Kurs pro první ročník studentů bakalářského oboru Péče o životní prostředí; bez dalších předpokladů.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce, Průběžné hodnocení
Docházka na cvičení, včasné odevzdání zadaných samostatných prací, prezentace, komunikace.
|
Doporučená literatura
|
-
PhDr. Ludmila Tichá, Mgr. Zdeňka Civínová, Mgr. Michaela Morysková, Mgr. Ilona Trtíková, Mgr. Lenka Němečková. Jak psát vysokoškolské závěrečné práce. Ústřední knihovna ČVUT, Praha, 2009.
|