Název předmětu | Practicals of multivariate analysis of ecological data |
---|---|
Kód předmětu | KBO/130 |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Četnost výuky | V akademických rocích začínajících lichým letopočtem (např. 2017/2018), jen v letním semestru. |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 6 |
Vyučovací jazyk | angličtina |
Statut předmětu | Povinný, Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Dostupnost předmětu | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Obsah cvičení: Studenti by měli vstoupit do prvního bloku cvičení s již připravenou prezentací výzkumného problému dle vlastního výběru a se shromážděnými údaji a vysvětlit otázky a strukturu dat v úvodní prezentaci. Po každé jednotlivé prezentaci bude následovat společná diskuse se zaměřením na možné způsoby analýzy dat. Ve zbývající části prvního bloku začnou studenti analyzovat svá vlastní data a oba lektoři budou k dispozici k projednání pokroku. Na konci prvního bloku bude každému studentovi přidělen sekundární projekt, vybraný tak, aby jeho téma bylo co nejdále od jeho vlastního (zejména z hlediska požadovaných statistických metod). Během druhého bloku student předloží písemnou zprávu o analýze sekundárního projektu a prezentuje s PPT prezentací hlavní výsledky svého primárního projektu. Po každé prezentaci následuje společná diskuse vedená studentem (studenty), kteří měli stejný projekt jako jeho sekundární projekt.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Projekce (statická, dynamická), E-learning
|
Výstupy z učení |
Studenti vyvinou dva různé výzkumné "projekty" počínaje přípravou dat do formy potřebné pro jejich analýzu, aplikují více statistických metod (vhodných pro kladené otázky) až po prezentaci získaných výsledků. Každý student dodá jak písemnou prezentaci závěrů projektu, tak ústní prezentaci a podílí se na řízené diskusi. Jeden z projektů obvykle přináší samotný student a představuje část jeho vlastních dat, zatímco druhý projekt pochází od jiného účastníka, s tématem co nejvíce odlišným.
Studenti získají schopnost analyzovat nezávisle komplexní data z biologického výzkumu a interpretovat výsledky takových analýz. |
Předpoklady |
Student má absolvované základní kursy mnohorozměrných dat (KBO/332 or KBO/332E) případně i kurs moderních regr. metod (KBE/050 či KBE/785E). Speciální Ph.D. kurs pro Fyziologii a vývojovou biologii, Biologii ekosystémů botanku a entomologii.
KBO/332 ----- nebo ----- KBO/332E |
Hodnoticí metody a kritéria |
Esej, Kolokvium
Prezentace dvou vybraných projektů. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|