Vyučující
|
-
Ekrt Libor, doc. RNDr. Ph.D.
-
Štech Milan, doc. Ing. Ph.D.
-
Koutecký Petr, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsah cvičení: Rozbor publikovaných článků, hledání jejich silných stránek i metodických slabin. Studenti se formou samostatné prezentace studovaných článků naučí jasně formulovat hlavní cíle, metodické přístupy, výsledky a závěry jednotlivých studií. Cílem kurzu je také naučit studenty jasně formulovat vlastní připomínky a kriticky hodnotit publikované výsledky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 24 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 50 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Hlavním cílem kurzu je diskuse nad aktuálně publikovanými články ze systematiky cévnatých rostlin a jejich kritický rozbor. Studenti se naučí sledovat zásadní periodika v oboru.
Student získá schopnost kritické analýzy aktuálně publikovaných článků. Je schopen rozeznat slabiny i silná místa jednotlivých částí i metodického přístupu.
|
Předpoklady
|
Základní přehled o hlavních metodách systematické botaniky, zájem o rostliny.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta
Aktivní účast na semináři (min. 75%). Zpracování a prezentace zadaného tématu alespoň 2x za semestr.
|
Doporučená literatura
|
-
Aktuálně publikované články ze systematiky cévnatých rostlin.
|