Vyučující
|
-
Hrček Jan, Mgr. Ph.D.
-
Götzenberger Lars, Mgr. Ph.D.
-
Lepš Jan, prof. RNDr. CSc.
-
De Bello Francesco, doc. MSc. Ph.D.
-
Segrestin Jules, Ph.D.
-
Lisner Aleš, RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsah praktik. Vzhledávání relevatní literaturz Různé typy analýzy dat Užití růzxných indexů diverzity Diskuse hypotéz a výsledků Psaní základních částí vedeckého článku Výběr whodného časopisu Komunikace s "editorial office"
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik pohybových a pracovních dovedností
- Domácí příprava na výuku
- 50 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 30 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 40 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem kursu je publikovat článek ve spolupráci s ostatním studenty, na základě dat, která poskytnou vyučující. Ukážeme, jak kreativně tato data využít, a které ekologické otázky je možné pomocí nich zodpvědět. Studenti si vyberou z nabídnutých dat, analyzují je, a na základě analýz napíší článek pro publikaci.
Studenti se naučí psát vědecké články (nebo alespoň získají o tom představu) pro vědecké časopisy, naučí se pracovat v týmu, a naučí se komunikovat s editorial office a recenzenty.
|
Předpoklady
|
Předpokládá se základní znalost metod analýzy dat, a mají nějakou zkušenost s psaní (tj. už napsali alespoň bakalářskou práci). A základní znalosti ekologie. Speciální kurz doktorského studijního oboru Botanika a Entomologie
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej, Analýza výkonů studenta
Aktivní účast na práci skupiny, presence min. 80%. Pro autorství článku navíc dostatečný aktivní příspěvek k psaní článku.
|
Doporučená literatura
|
-
Literature search is part of the execrcise.
-
Sand-Jensen, K. (2007). How to write consistently boring scientific literature. Oikos, 116(5), 723-7.
|