Vyučující
|
-
Hronková Marie, Ing. Ph.D.
-
Berec Luděk, doc. Ing. Dr.
-
Duda Pavel, RNDr. Ph.D.
-
Chmelař Jindřich, doc. RNDr. Ph.D.
-
Janda Martin, doc. Ing. Ph.D.
-
Kubásek Jiří, RNDr. Ph.D.
-
Šebelík Václav, Mgr. Ph.D.
-
Okrouhlík Jan, Mgr. Ph.D.
-
Doležal Tomáš, doc. Mgr. Ph.D.
-
Zrzavý Jan, prof. RNDr. CSc.
|
Obsah předmětu
|
Obsah cvičení/semináře: 1. Diverzita organismů a modelové druhy 2. Interakce organismů a selekce (imunita, epidemie, paraziti) 3. Mnohobuněčnost 4. Kmenové buňky, rakovina 5. Vývojová biologie - diferenciace buněk 6. Vývojová biologie - evo-devo 7. Fotosyntéza 8. Fyziologie rostlin I 9. Fyziologie rostlin II 10. Fyziologie živočichů I 11. Fyziologie živočichů II 12. Chování - neurobiologie, smysly 13. Chování - kooperace, altruismus
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Seminář doplňuje přednáškový kurs Biologie organismu ilustrací témat na konkrétních příkladech. Cílem semináře, který je vyučován paralelně s dalšími předměty Buněčná biologie a genetika, Biologie organismu, Evoluční biologie a fylogeneze, a Ekologie a ŽP a odpovídajícími semináři, je, aby studenti chápali provázanost jednotlivých biologických fenoménů na úrovni molekul, organismů, druhů a ekosystémů.
|
Předpoklady
|
Základní znalost středoškolské biologie
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
kombinace aktivní účasti na diskusních seminářích, seminární práce nebo prezentace
|
Doporučená literatura
|
-
Gilbert S.F. : Developmental Biology. Sinauer Ass. 2010.
-
Hill R.V. : Animal Physiology. Sinauer Ass. 2012.
-
Chamovitz D.: Co rostlina ví. Průvodce smyslovým světem rostlin. Academia 2020.
-
Petr J.: Desatero smyslů. Jak lidé a zvířata vnímají okolní svět. Argo/Dokořán 2020.
-
Rozsypal S. a kol.: Nový přehled biologie. Scientia 2003.
-
Votýpka J. a kol: O parazitech a lidech. Triton 2018.
-
Zrzavý et al: Jak se dělá evoluce. Labyrintem evoluční biologie. Argo/ Dokořán 2017.
|