Vyučující
|
-
Janda Martin, doc. Ing. Ph.D.
-
Zrzavý Jan, prof. RNDr. CSc.
-
Říčan Oldřich, doc. Mgr. Ph.D.
-
Lenz Ondřej, Mgr. Ph.D.
-
Novotný Daniel D., Ph.D.
-
Sam Kateřina, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Co je a co není věda I, Evoluce vědy Co je a co není věda II, charakter vědecké práce Epistemiologie Indukce x dedukce, testování hypotéz, experimentální design Diskuse na významné společenské téma I (např. klimatická změna, GMO, vědecké publikování, pandemie, věda a válka) Etika vědy I (věda a politika, vědecký konsensus) Etika vědy II (odpovědnost vědce) Praktické milníky studenta biologického oboru I (výběr školitele, vědecká mobilita) Praktické milníky studenta biologického oboru II (pracovní uplatnění ve vědě, hodnocení a financování vědy) Diskuse na významné společenské téma II (např. klimatická změna, GMO, vědecké publikování, pandemie, věda a válka) Biologie a ostatní vědy (+ věda a matematika) Diskuse na významné společenské téma III (např. klimatická změna, GMO, vědecké publikování, pandemie, věda a válka) Diskuse na téma "Jak se dělá věda", Test
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Předmět "Jak se dělá věda II" navazuje/doplňuje předmět "Jak se dělá věda I". Studenti získají širší představu o tom, co to obnáší když "dělají" vědu. Po absolvování předmětu by student měl být schopen lépe vést vědeckou diskusi a uplatnit při ní kritické myšlení. Student by měl pochopit vědeckou metodu a její součásti, vědět, co je hypotéza a co to obnáší jí formulovat a následně chápat pravidla a úskalí návrhu experimentu. Dále by se měl orientovat v etických aspektech vědy a uvědomovat si mezioborovost vědeckého bádání a získat povědomí o tom, jaké je to být vědcem i z materiálního pohledu.
|
Předpoklady
|
Absolvování předmětu Jak se dělá věda I
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Absolvovat alespoň 70 % seminářů Absolvovat písemný test alespoň na 50 %
|
Doporučená literatura
|
-
Materiály dostupné na e-learningu k předmětu Jak se dělá věda II.
|