Vyučující
|
-
Janda Martin, doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1) Úvodní seminář: představení konceptu předmětu, vyučujících, nabídka a výběr témat pro splnění klasifikovaného zápočtu, úvod do problematiky 2) Kutikula: nezbytná ochrana suchozemských rostlin 3) Vývoj Průduchů 4) Přenos signálu 5) Buněčný růst, tropismy a vápník 6) C3, C4 a CAM rostliny: minulost, současnost a budoucnost 7) Thylakoidní membrány 8) Fotosystém II: složení a oprava 9) Jak se ustanoví modelový organismus 10) Jedno z témat vybraných studenty: Vývojové změny rostlin ? od semena k semenu Z návštěvníka služebníkem ? semiautonomní organely Polycom a Trithorax 11) Regulace buněčného cyklu 12) Jedno z témat vybraných studenty: Rostlinná imunita: rozpoznání efektorů RNAi a rostlinná imunita Kompromis mezi růstem a obranou 13) Závěrečný seminář
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem tohoto předmětu je rozšířit poznání představené v základním kurzu ?Biologie rostlinné buňky? (KEBR ), který byl přesunut do bakalářského programu. Klademe si za cíl poskytnout studentům unikátní vhled do buněčné biologie rostlin od odborníků, kteří se tématem zabývají ve svém výzkumu a z toho důvodu bude jedenáct seminářů rozděleno mezi jedenáct vyučujících a předmět orámují úvodní a shrnující seminář. Tématicky předmět pokryje témata od povrchu buněk tj. biosyntézy kutikuly, přes vývoj průduchů, buněčný růst a signalizaci až po fotosyntetický aparát, reakci na patogeny či přenos informace z generace na generaci. To vše v kontextu výzkumu prováděného v Jižních Čechách (PřF JU, ÚMBR BC AV ČR, Algatech MBÚ AV ČR). Předmět bude vyučován v anglickém jazyce, což českým studentům možnost rozšířit své znalosti a komunikační dovednosti v Aj a současně umožní participacovat na předmětu anglicky mluvícím kolegů. Vyučování bude probíhat v rámci interaktivních seminářů hojně využívajících přístupu tzv. ?převrácené třídy?. Navíc součástí vybraných seminářů bude návštěva a ukázání spolupracujících pracovišť (Algatech v Třeboni a ÚMBR BC AV ČR).
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
KEBR/945 a zároveň KEBR/220
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Studenti budou klasifikování (udělení zápočtu) na základě dvou, jimi vybraných aktivit v rámci jednotlivých seminářů (např. psaní do wikipedie, tvorby vědeckého obrázku či schématu, prezentování článku formou ?journal clubu? a podobně).
|
Doporučená literatura
|
-
publications in prestigious journals (from authors of lectures).
-
short presentations on topics.
-
Buchanan et al., 2015. Biochemistry and Molecular Biology of Plants, 2nd Edition.
|