Předmět: Diagnosis of Human Disease

» Seznam fakult » FPR » KMB
Název předmětu Diagnosis of Human Disease
Kód předmětu KMB/917
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Četnost výuky In each academic year, in the winter semester.
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Sedláček Zdeněk, prof. Ing. DrSc.
  • Riegert Bystřická Dagmar, Mgr. Ph.D.
  • Vaněček Tomáš, RNDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
In this practical course, students will implement basic DNA diagnostic methods (PCR, qPCR, Sanger sequencing) in clinical genetic setting and learn advanced cytogenetic methods (Fluorescent in-situ hybridization (FISH)) and next generation sequencing (NGS) approaches to diagnosis

Předpoklady
nespecifikováno
KMB/932 a zároveň KMB/608

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • Theda, C., Hwang, S.H., Czajko, A. et al. Quantitation of the cellular content of saliva and buccal swab samples. Sci Rep 8, 6944 (2018). https://doi.org/10.1038/s41598-018-25311-0.
  • Biolanalytics: Analytical Methods anad Concepts in Biochemistry and Molecular Biology. Friedrich Lottspeich, Joachim W. Engels, Wiley-VCH Verlag GmbH 2018.
  • Chromosomal Abnormalities - A Hallmark Manifestation of Genomic Instability. InTech. DOI: 10.5772/67415. Due to the fast evolving character of the next generation sequencing approaches, students will be provided with upto-date literature in form of instructive reveiws regularly published in Lancet, JAMA and NEJM journals at the beginning of the course..
  • Kalkan R (2017) The Use of Molecular Cytogenetic Techniques for the Identification of Chromosomal Abnormalities.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr