Vyučující
|
-
Syrová Michaela, Mgr. Ph.D.
-
Robovský Jan, RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Cvičení probíhá formou autobusové exkurze s cílem demonstrovat obratlovce a jejich biologii v různých zoologických institucích, nebo alternativně každý druhý rok jako poznávání středo- a jihoevropské fauny, celých společenstev a ekosystémů během terénní exkurze. Součástí terénních exkurzí jsou demonstrace nejrůznějších způsobů získávání zoologického materiálu, jeho sběr a fotodokumentace pro další výuku.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Exkurze
- Exkurze
- 90 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Kurz kombinuje studium obratlovců v různých zoologických institucích (zoo, akvária, muzea) společně s poznáváním evropské fauny v přirozených podmínkách. Smyslem exkurzí do zoologických institucí je seznámit studenty s exotickými, vzácnými či skrytě žijícími obratlovci, popřípadě podmínkami pro jejich úspěšný chov. Každý druhý rok se uskutečňuje terénní exkurze do zoologicky významných evropských oblastí, kde mají studenti možnost pozorovat zvířata v jejich přirozeném prostředí. Terénní exkurze slouží k integraci poznatků získaných během studia nerůznějších zoologických, botanických a ekologických kurzů. Na terénních exkurzích se podílejí i kolegové zabývající se bezobratlými živočichy a botanici, což přispívá ke komplexnějšímu chápání evropské přírody.
Kurz kombinuje studium obratlovců v různých zoologických institucích (zoo, akvária, muzea) společně s poznáváním evropské fauny v přirozených podmínkách. Smyslem exkurzí do zoologických institucí je seznámit studenty s exotickými, vzácnými či skrytě žijícími obratlovci, popřípadě podmínkami pro jejich úspěšný chov. Každý druhý rok se uskutečňuje terénní exkurze do zoologicky významných evropských oblastí, kde mají studenti možnost pozorovat zvířata v jejich přirozeném prostředí. Terénní exkurze slouží k integraci poznatků získaných během studia nerůznějších zoologických, botanických a ekologických kurzů. Všechna pozorování a zkušenosti se mohou studentům hodit do budoucí praxe.
|
Předpoklady
|
žádné speciální požadavky
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej
Před návštěvou jednotlivých zoologických institucí nebo oblastí studenti referují o tématech spojených s chovanými zvířaty, expozicemi nebo oblastmi, které předem vypracovali jako seminární práci.
|
Doporučená literatura
|
-
Carroll S.C., Fox C.W. Conservation Biology. Evolution in Action. Oxford University Press, New York, 2008.
-
Frankham R., Ballou J.D., Briscoe D.A. Introduction to conservation genetics. Cambridge University Press, Cambridge, 2002.
-
White L., Edwards A. : Conservation Research in the African Rain Forests. A Technical Handbook. The Wildlife Conservation Society, New York, 2000.
|