Vyučující
|
-
Kovářová Zuzana, Mgr.
-
Pavlínová Klára, Mgr.
-
Czaban Natalie Jane, M.A.
|
Obsah předmětu
|
Obsah cvičení: Úvod do teoretických základů a výzkumu v oblasti interkulturní komunikace. Analýza případových studií a její využití k propojení teorie s praxí. Využití filmu a literatury k reflexi vlastní kultury a jejího vnímání. Reflexe a řešení problémů a kritických situací, při kterých došlo k selhání komunikace, analýza podstaty problémů. Reflexe vlastních zkušeností s interkulturními problémy a jejich analýzy. Jazyková práce - úrovně zdvořilosti v angličtině, volba vhodných jazkových prostředků pro různé úrovně mluvené i psané komunikace. Praktické dovednosti, soft skills - prezentační dovednosti, diskuse, emailová komunikace, týmová práce v mezinárodním kolektivu. Veškeré materiály jsou dostupné on-line v systému MOODLE.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Práce s multimediálními zdroji (texty, internet, IT technologie), Praktická výuka
- Domácí příprava na výuku
- 28 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Získat dovednosti k využití angličtiny jako nástroje komunikace s lidmi z rozdílných kultur a zlepšení schopnosti s těmito lidmi efektivně komunikovat. Rozvoj jazykových komunikačních schopností v mluvené a psané angličtině. Rozvoj praktických dovedností a tzv. "soft skills" jako prezentační dovednosti, debata, týmová spolupráce, psaní emailů.
Zlepšení komunikačních schopností v angličtině. Příprava na studijní či pracovní pobyty v zahraničí, příprava na studium na JČU pro zahraniční studenty. Prohloubení pochopení role, kterou má kultura v komunikaci mezi lidmi různých zemí a národností. Zvýšení schopnosti používat za tímto účelem angličtinu, rozvoj mluvené i psané formy jazyka. Zdokonalení praktických "soft skills", tedy komunikačních dovedností potřebných pro práci v mezinárodním teamu.
|
Předpoklady
|
Úroveň B2 dle Společného everopského referenčního rámce a výše
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta, Průběžné hodnocení
Docházka a aktivní účast. Portfolio.
|
Doporučená literatura
|
-
Additional materials from the web - TED Talks, articles etc..
-
Camerer, Rudi. Mader, Judith. The ICE Blended Learning Course.
-
Norquest College.Critical Incidents For Intercultural Communication in the Workplace. Edmonton: Centre for Intercultural Education (CIE), 2015..
-
Camerer, Rudi & Mader, Judith. A-Z of Intercultural Communication.
-
Camerer, Rudi & Mader, Judith. Intercultural Competence in Business English.
|