Název předmětu | Didaktika informatiky na SŠ - I |
---|---|
Kód předmětu | UAI/642 |
Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Četnost výuky | V každém akademickém roce, jen v zimním semestru. |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | čeština |
Statut předmětu | nespecifikováno |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Obsah přednášky: " Didaktika IKT a informační výchova " Paradigmata výuky informatických předmětů " Vyučovací metody v informační výchově a informatické myšlení " Organizační formy výuky v informatických předmětech a předmětech integrující IKT do vyučování " Didaktické zásady a podmínky vyučovacího procesu ve vztahu k IKT " Přístupy k rozvoji informatického myšlení žáků " Učební úlohy a strategie rozvoje informatického myšlení v mezioborovém kontextu " Bezpečnost a hygiena práce v předmětech s integrací IKT Obsah cvičení: Definování výukových cílů Tvorba plánu výuky Užití aktivizačních metod ve výuce IKT Nové formy spolupráce ve třídě (BYOD, cloud, kolaborace) Mezipředmětové vazby IKT Uspořádání učebny a hygiena práce
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Praktická výuka
|
Výstupy z učení |
Cílem předmětu je rozvíjet didaktické myšlení studentů v oblasti IKT s cílem efektivního přenosu informatického myšlení na žáky SŠ. Předmět je vystaven na širším teoretickém psycho-pedagogickém základu a reflektuje soudobé trendy v didaktických přístupech v oblasti IKT, které vykazují výrazná oborová specifika a vyznačují se silnými mezioborovými vazbami. Předmět vychází z předpokládané základní úrovně oborových znalostí IKT získaných v předchozím studiu a staví na nich. Důraz je kladen na systémový přístup k výuce, aplikační rozměr IKT v dalších oborech i obecně platné principy a postupy aplikovatelné i mimo IKT prostředí.
Student získá základní znalosti pro praktickou výuku na střední škole v oblasti obsahové, hodnotící i organizační. |
Předpoklady |
Znalosti z oblasti ICT technologií nejméně na uživatelské úrovni. Všeobecná znalost pedagogiky, pscyho-pedagogických paradigmat a učebních metod.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Ústní zkouška
Aktivní účast na výuce. Vypracování a obhajoba samostatné práce. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|