Vyučující
|
-
Geyer Jakub, Mgr. Ph.D.
-
Prokýšek Miloš, PhDr. Ph.D.
-
Pevná Daniela, Ing.
|
Obsah předmětu
|
Obsah přednášky: " Propedeutické programovací jazyky " Paradigmata programování a jejich specifika " Výuková jednotka a její návrh " Modelování algoritmů a struktur " Základní algoritmy a jejich výuka " Strukturální návrh Obsah cvičení: V rámci cvičení si studenti vyzkouší přípravu výukové jednotky, stanovení nutných vstupních znalostí a cílů výuky, včetně kontroly jejich dosahování, i praktické ověření návrhu v simulované výuce.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Praktická výuka
- Domácí příprava na výuku
- 28 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty formou "hands-on" s problematikou výuky programování na středních školách (ISCED 3) a vybavit je praktickými dovednostmi v didaktické oblasti potřebnými k rozvoji informatického myšlení ve vzdělávacím procesu. Předmět staví na znalostech studentů v oblasti objektově-orientovaného a procedurálního programování a současně základních pedagogicko-didaktických principech.
Student získá teoretické a praktické znalosti v oblasti algoritmizace a tvorby aplikací.
|
Předpoklady
|
Základní znalost ICT a programování.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Aktivní účast ve výuce a zpracování samostatných prací.
|
Doporučená literatura
|
-
ARLOW, J., NEUSTADT, I. UML 2 a unifikovaný proces vývoje aplikací - Objektově orientovaná analýza a návrh prakticky. Brno: Computer Press, 2006..
-
DENNING, PETER J., Computational Thinking, ISBN: 9780262536561, MIT Press, 2019.
-
KRAVAT, ILJA. Objects [online]. http://www.objects.cz/. Valašské Klobouky, 2008..
-
MILES, RUSSELL;HAMILTON, KIM, I. Learning UML 2.0. Brno: Computer Press, 2006.ISBN 9780596009823.
|