Název předmětu | Objektové programování - pro učitelství středních škol |
---|---|
Kód předmětu | UAI/685U |
Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Četnost výuky | V každém akademickém roce, jen v letním semestru. |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 5 |
Vyučovací jazyk | čeština |
Statut předmětu | nespecifikováno |
Způsob výuky | nespecifikováno |
Studijní praxe | nespecifikováno |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
1. Typy a zpracování výjimek v Javě 2. Datové toky a jejich typy a zpracování - texty a binární data 3. Vlákna - práce s vlákny v Javě 4. Síťové programování - práce s webovým rozhraním a protokoly TCP a UDP 5. Java a databáze - propojení Javy a relační a grafové databáze 6. XML a Java - práce s výměnným formátem dat 7. JSON - další z datových formátů a jeho zpracování v Javě 8. Základy funkcionálního programování 9. Návrh aplikace - formulace problému, analýza a design, objevování tříd, dokumentace 10. Prototypy a iterativní model tvorby software, návrhové vzory 11. Distribuce aplikací - soubory jar, Java Web Start 12. Návrhové vzory pro vytváření objektů 13. Strukturální návrhové vzory 14. Návrhové vzory chování
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Demonstrace, Projekce (statická, dynamická), Praktická výuka, Případová studie
|
Výstupy z učení |
Druhá část úvodního kurzu programování, která je zaměřena především na seznámení se s často používanými knihovnami tříd, které umožňují pracovat s vlákny, datovými toky a vytvářet síťové aplikace. Pozornost je věnována i výměnným datovým formátům a pokročilým rysům jazyka, jako je např. funkcionální programování. Kurz zahrnuje rovněž doplnění a použití pojmů objektového programování definovaných v první části kurzu. Studenti se seznamují i s často používanými návrhovými vzory a se základními technikami objektově orientované analýzy a designu.
Absolvent kurzu bude schopen navrhovat a implementovat pokročilé aplikace s grafickým rozhraním využívající knihovny z probíraných témat. Naučí se, jak používat třídy a rozhraní pro práci s vlákny, datovými toky a pro používání výměnných datových formátů. Absolvent bude dále umět používat pokročilé techniky programování a některé vybrané návrhové vzory. |
Předpoklady |
Pro absolvování předmětu je vhodné mít základní znalosti o objektovém programování a jazyce Java získané v první části kurzu.
UAI/CV695 ----- nebo ----- UAI/695 ----- nebo ----- UAI/695U |
Hodnoticí metody a kritéria |
Písemná zkouška, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Kombinovaná zkouška, Test, Seminární práce
V průběhu semestru student vypracuje příklady vyplývající z probírané látky. Zkouška vychází z průběhu semestru, zpracování semestrální práce a teoretického testu. Podmínky zakončení: Splnění průběžných úkolů Ústní zkouška Teoretické testy Na řádném a opravném termínu zápočtu, stejně jako na každém termínu zkoušky jsou zakázány všechny pomůcky, kromě těch, které jsou povoleny vyučujícím. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|