Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- Business, kariérový a životní koučink - Metody koučinku - Koučink v praxi - Mentoring a jeho využití - Techniky mentoringu - Mentoring v praxi
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Práce s textem (učebnicí, knihou), Praktická výuka
- Účast na výuce
- 30 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 30 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 15 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je seznámit se s principy účinného koučování podřízených. Zafixovat si hlavní nástroje koučování a porozumět důležitosti a výhodnosti delegování. Účastníci získají dovednosti a schopnosti vedení lidí ve svém týmu (jako kouč), uvědomění si důležitosti systematického koučinku pracovníků v týmu a jeho nezastupitelnost v procesu vedení. Rozpoznání možností a mezí delegování a stanovení si vlastních pravidel delegování. Další získanou a dovedností je mentoring jako způsob vedení zaměstnanců. Představuje vztah mezi mentorem (obvykle starší spolupracovník, který má zkušenosti a odbornost takovou, že může napomáhat a radit svým méně zkušeným kolegům) a pracovníkem. Umožňuje předat zkušenosti a vhodným způsobem poradit zaměstnancům. Profesní a sociální rozvoj mentee (svěřenec) v organizaci je základní funkcí mentoringu.
Prohloubení měkkých dovedností v souvislosti se zaměřením na jedince i na tým - typologie osobnosti, komunikační styly, sebemotivace a motivace, time management; rozšíření znalosti v oblasti koučovacích dovedností a mentoringu
|
Předpoklady
|
Jedná se o workshopovou formu, předpoklady žádné nejsou.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Průběžné hodnocení
Minimálně 75%-ní účast, průběžná aktivní spolupráce, vypracování závěrečné práce
|
Doporučená literatura
|
-
Vlastní materiály lektorky..
|