Vyučující
|
-
Vohnoutová Marta, Ing.
-
Prokýšek Miloš, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do jazyka UML 2. Objektové paradigma 3. Případy použití a popis chování software 4. Objektový diagram 5. Diagram tříd (analytický, implementační) a. Definice tříd b. Vztahy mezi objekty 6. Stavové a sekvenční diagramy 7. Diagramy komponent a činností 8. Diagramy nasazení 9. Návrh vzhledu a nasazení systému 10. Řízení projektů a správa projektů
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Projekce (statická, dynamická), Praktická výuka
- Účast na výuce
- 56 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 56 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 20 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s nástroji návrhu software a to z hlediska stanovení požadavků na vnější chování software, jeho vnitřní struktury a chování a následné nasazení. Předmět je zaměřen především na jazyk UML a jeho praktickou aplikaci pro návrh software.
Student bude rozumět a vytvářet dokumentaci projektů, zejména modelovat realitu a promítat ji do jednotlivých UML modelů, tak aby podle modelů mohl být manažersky řízeny projekty vývoje softwaru, jeho nasazení a správa u uživatele.
|
Předpoklady
|
Základní znalosti programování a obecné analytické myšlení. Jako prerekvizita je vhodný kurz Databáze (UAI/697) a Objektové programování I (UAI/685)
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce)
Odevzdání dílčích úkolů, obhajoba semestrální práce spojená s ústní zkouškou z teorie navrhování informačních systémů.
|
Doporučená literatura
|
-
ARLOW, J., NEUSTADT, I. UML 2 a unifikovaný proces vývoje aplikací - Objektově orientovaná analýza a návrh prakticky. Brno: Computer Press, 2006..
-
KRAVAT, ILJA. Objects [online]. http://www.objects.cz/. Valašské Klobouky, 2008..
|