Předmět: Elektronický obchod

» Seznam fakult » FPR » UAI
Název předmětu Elektronický obchod
Kód předmětu UAI/713
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Četnost výuky V každém akademickém roce, jen v zimním semestru.
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky nespecifikováno
Studijní praxe nespecifikováno
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Doubek Jan, MBA
Obsah předmětu
Obsah přednášky: 1. Definice oblasti elektronického obchodu - e-commerce 2. Základní požadavky na elektronickou komunikaci pro komerční účely 3. Procesy v elektronickém obchodu - marketingový mix - Produkt a specifika jeho prezentace v oblasti e-commerce, identifikace zboží a služeb - Cena a cenové strategie, platební nástroje, elektronická fakturace - Logistika - doručování zboží a služeb, služby přidané hodnoty - Základy marketingové komunikace a její specifika v oblasti e-commerce, legislativa 4. Specifika B2B a B2C řešení, subjekty obchodních vztahů 5. Metody autentizace klientů a autorizace dat v elektronickém obchodu 7. Příklady aplikací Studenti obdrží kompletní aktualizovanou prezentaci vyučujícího ve formátu .PDF v elektronické podobě po každé z absolvovaných přednášek.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Případová studie
  • Účast na výuce - 30 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 25 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 20 hodin za semestr
Výstupy z učení
Seznámit posluchače se základními pojmy elektronického obchodování. Absolventi kurzu by měli získat znalosti o různých pohledech na oblast e-commerce, legislativě, marketingovém mixu z pohledu specifik pro oblast e-commerce a tedy z oblasti platebních nástrojů, logistiky, reklamy a komunikace. Měli by znát specifika zejména B2C a B2B vztahů v rámci e-commerce, základní technologické nároky vedoucí k naplnění potřeb účastníků obchodních vztahů a uspokojení jejich motivací v oblasti bezpečnosti a dalších důležitých oblastech.
Absolventi získají schopnost pohledu na oblast e-commerce v širších souvislostech, než pouze z pohledu zákazníka. Dokáží definovat subjekty e-commerce (B2C, B2B), jejich vztahy, legislativní základ obchodních vztahů i legislativní specifika e-commerce, marketingový mix v členění na specifika prezentace produktu, technologie pro identifikaci zboží a služeb, cenové strategie, platební nástroje, elektronickou fakturaci a dále oblast logistiky - doručování zboží a služeb a základní technologické požadavky dle jednotlivých oblastí e-commerce.
Předpoklady
Předmět uvádí do problematiky elektronického obchodování - e-commerce a nepředpokládá specifické vstupní znalosti.

Hodnoticí metody a kritéria
Kombinovaná zkouška

Pro připuštění studenta ke zkoušce je nutné absolvovat přednášky. V případě omluvené absence dostane student studijní materiál - prezentaci elektronicky a je povolena forma samostudia.
Doporučená literatura
  • Alena Oudová. Logistika - základy logistiky. Computer Media, 2016. ISBN 978-80-7402-238-8.
  • Pavel Juřík. Platební karty - ilustrovaná historie placení. Libri, 2012. ISBN 978-80-7277-798-2.
  • Petr Suchánek. E-Commerce - Elektronické podnikání a koncepce elektronického obchodování. Ekopress, 2012. ISBN 978-80-8692-984-2.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr