Předmět: Týdenní praktikum programování

» Seznam fakult » FPR » UAI
Název předmětu Týdenní praktikum programování
Kód předmětu UAI/734
Organizační forma výuky Kurz
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Četnost výuky V každém akademickém roce, jen v letním semestru.
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky nespecifikováno
Studijní praxe nespecifikováno
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Jelínek Jiří, Ing. CSc.
  • Čížek Martin, Ing.
Obsah předmětu
- Opakováni z oblasti OOP. - Jak se z kódu stává běžící aplikace (interpretace, kompilace a linkování v různých jazycích, JRE, JDK, JVM). - Pokročilejší nástroje na sestovování - Ant, Maven. - Použití výjimek (opakování). - Použití systému pro správu a verzování zdrojových kódů - SVN. - Instalace a použití IDE. - Unit testy a jak testovat speciální situace (ověření výjimky apod.) - Návrh aplikace s více komponentami. - Návrh event-driven aplikace a její testovatelnost unit testy. - Stanovení týmů, burza nápadů na aplikace a projekty. - Tvorba projektu v týmu. - Kontrola splnění požadavků na projekt a prezentace výtvoru kolegům. Podstatná část kurzu je věnována týmové tvorbě aplikace. Podmínkou zápočtu je aktivní přispění k výslednému dílu a splnění návrhových principů a požadovaných inženýrských metod. Volba aplikace je na studentech, může jít i o práci s využitím na jiném předmětu nebo komerční záležitost. Aplikace může být desktopová i webová.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Laboratorní práce
  • Účast na výuce - 30 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 10 hodin za semestr
Výstupy z učení
Po úspěšném skončení kurzu by měli posluchači zvládnout tvorbu aplikací v reálném týmovém prostředí, s důrazem na čistý a testovatelný návrh, štábní kulturu a připravenost na budoucí změny.
Prokazatelná práce v týmu - účast na lifecycle projektu Zvládnutí role "product owner" (= investor) Paralelní práce - členové týmu na sebe nečekají (návrh API, využití mock objektů) Loose Coupling (zejména oddělení UI a business logiky) Junit testy / test-driven development Sestavení pomocí Maven - executable JAR (desktopové aplikace) nebo WAR (webové aplikace)
Předpoklady
Studenti by měli znát principy objektově orientovaného programování a umět používat programovací jazyk Java, popř. jiný programovací jazyk s konstrukty OOP.

Hodnoticí metody a kritéria
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce)

Podmínkou zápočtu je aktivní přispění k výslednému dílu a splnění návrhových principů a požadovaných inženýrských metod.
Doporučená literatura
  • Eric Jendrock, Ian Evans, Devika Gollapudi, Kin Haase, Chinmay.
  • Heiko Bock: Platforma Netbeans Podrobný průvodce programátora, Computer Press, 2011.
  • Tutoriály pro vývoj podnikových aplikací v jazyce Java v prostředí NetBeans: dostupné z www. netbeans.org.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr