Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
o úvod do estetiky v užité počítačové grafice o historie a vývoj grafické úpravy vědeckých publikací ( fonty, kompozice, struktura) o aktuální tendence v grafické úpravě veřejné prezentace o souhrn, možnosti a vhodnost aplikovaného softwaru (rastrová a vektorová grafika, 3D, 4D) o praktická část: zpracování vlastní prezentace, obálka a titulní strana knihy (využití vektorového softwaru), ukázky 3D modelů, seminární práce na související téma.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Grafické a výtvarné činnosti
- Semestrální práce
- 11 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 22 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 14 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je aby student porozuměl současnému estetickému kódu a získal základní povědomí o estetických normách veřejně prezentovaných tiskovin, webových stránek, výukových CD-ROMU, PDF či PowerPoint prezentací a dalších. Součástí semináře bude seznámení s historií a vývojem estetického diskurzu v rámci vědecké prezentace a aktuálními tendencemi grafického designu. V rámci semináře bude konzultována grafická forma výstupů studijní práce v ostatních praktických předmětech.
Studenti získají teoretické znalosti a praktické dovednosti v užité počítačové grafice nezbytné k budoucí praktické činnosti.
|
Předpoklady
|
Základní práce na PC.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Test
80 % docházka, plnění průběžných úkolů, závěrečná práce
|
Doporučená literatura
|
-
Dabner D. Grafický design v praxi, 2004, Slovart.
-
Kovařík V. Adobe Photoshop v praxi, 2003, Grada.
-
Krug S. Webová grafika, 2005, ComputerPress.
|