|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. Co to je diplomová práce? Volba tématu. 2. Zdroje informací. Stanovení výzkumných cílů, problémů, hypotéz. 3. Metodologie vědy, vědecké metody a metodika práce. 4. Metodologie sběru dat. 5. Formální a obsahová stránka vědeckého textu. 6. Vědecká etika, citační norma a bibliografické záznamy. 7. Metodické pokyny pro psaní závěrečné práce na PřF JU. 8. Zásady správné prezentace, příprava obsahu prezentace, technické prostředky pro prezentaci. 9. Analýza vlastních předpokladů pro úspěšnou prezentaci. 10. Příprava prezentace - rozbor základních otázek před prezentací. 11. Verbální a neverbální komunikace. Nácvik dovednosti prezentovat. 12. Přesvědčivé vystupování, jak vzbudit zájem. Tréma a její úspěšné zvládnutí. 13. Obsah prezentace. Umění odpovídat na otázky.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Práce s textem (učebnicí, knihou)
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 5 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 15 hodin za semestr
|
|
Výstupy z učení
|
Předmět věnovaný přípravě závěrečných prací. Student získá informace o tom jak správně psát závěrečnou práci. Seznámí se s principy vyhledávání odborné literatury, psaní odborného textu, citování použité literatury a ostatních zdrojů a vypracování zadání práce. Prohloubit znalosti v oblasti metodologie a metodického zpracování diplomové (bakálářské) práce. Předmět má vést studenty k systematickému postupu při psaní diplomové, bakalářské práce, vědeckého přístupu a dodržování formálních náležitostí.
Všeobecné kompetence: - Dovednosti spojené s využíváním a zpracováním informací - Schopnost řešit problémy - Schopnost samostatné práce - Základní všeobecné znalosti Oborově specifické kompetence: - Schopnost výběru konkrétního tématu a oblasti výzkumu řešeného následně v diplomové, bakalářské práci - Student je schopen stanovit cíl práce a vhodné metody - Student umí správně strukturovat rozsáhlejší vědecký text - Student získá znalosti o procesu tvorby vědeckých textů - Student zná typografická pravidla a další zásady grafické úpravy závěrečné práce
|
|
Předpoklady
|
Základním předpokladem je povědomí o tématu závěrečné práce, který si student zvolí nebo již zvolil k vypracování a následné obhajobě.
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej
Účast na cvičeních, formulování cílů práce, vypracování osnovy závěrečné práce a přehled doporučené literatury ve formě tezí. Student pravidelně konzultuje svoji činnost s vedoucím své práce. Prezentace a úspěšná obhajoba tezí diplomové práce podle požadavků a pokynů vedoucího závěrečné práce. Zápočet uděluje vyučující tohoto předmětu, ale až po oficiálním vypracování zadání.
|
|
Doporučená literatura
|
-
KAPOUNOVÁ, J.:. Formální úpravy diplomové práce. , Ostrava: Ostravská univerzita, 1999.
-
Dušan Katuščák. Jak psát závěrečné a kvalifikační práce. Praha, 2017. ISBN 978-80-89132-70-6.
-
HENDL, J.:. Úvod do kvalitativního výzkumu. , Praha: Karolinum 1997.
-
HRABAL, V.:. Pedagogicko psychologická diagnostika. , Praha: SPN 1989.
-
PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. , Praha: Karolinum 1998.
-
Skalková, J.:. Úvod do metodologie a metod pedagogického výzkumu. , Praha: SPN 1983.
|