Předmět: Didaktika programování II

» Seznam fakult » FPR » UAI
Název předmětu Didaktika programování II
Kód předmětu UAI/CV639
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Četnost výuky V akademických rocích začínajících sudým letopočtem (např. 2016/2017), jen v letním semestru.
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 6
Vyučovací jazyk čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Pech Jiří, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Po obsahové stránce se předmět zabývá především analýzou a návrhem využití následujících vývojových prostředí ve výuce programování na střední škole. 1. Karel The Robot 2. Alice 3. Logo, Imagine Logo 4. BlueJ 5. Greenfoot 6. Scratch 7. Squeak

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Praktická výuka
  • Účast na výuce - 30 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 15 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 30 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 15 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem předmětu Didaktika programování II je především seznámit studenty učitelství informatiky s problematikou výuky programování na středních školách. Předmět integruje poznatky z obecné didaktiky a z kurzů programování a seznamuje studenty s didaktickými problémy spojenými s výukou programování a ukazuje možná řešení těchto problémů.
Po absolvování kurzu bude student seznámen s různými možnostmi, jak učit programování na středních školách. Bude schopen navrhnout zajímavé projekty pro výuku programování.
Předpoklady
Absolvování předmětu UAI/CV638 Didaktika programování I

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Seminární práce

Aktivní účast na seminářích. Zpracování a obhajoba samostatného projektu.
Doporučená literatura
  • A. Blaho, I. Kalaš: Comenius Logo - tvorivá informatika, 1. a 2. díl. Bratislava: CL Group, 1999.
  • A. Blaho, I. Kalaš: Imagine Logo, učebnice programování pro děti. Brno: Computer Press, 2006.
  • Mark Stehlik, Jim Roberts, Rich Pattis Joseph Bergin: Karel J Robot a Gentle Introduction to the Art of Object-oriented Programmin in Java, 2005.
  • Michael Kolling: Introduction to Programming with Greenfoot: Object-Oriented Programming in Java with Games and Simulations, Prentice Hall, 2009.
  • Oscar Nierstrasz, Stephane Ducasse: Squeak by Example, Square Bracket Associates, 2009.
  • Wanda P. Dann, Stephen Cooper, Randy Pausch: Learning to Program with Alice, Prentice Hall, 2011.
  • Warren Sande, Carter Sande: Hello World! Computer Programming for Kids and Other Beginners, Manning Publications, 2009.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr