|
Vyučující
|
-
Kutá Smatanová Ivana, prof. Mgr. Ph.D.
-
Havlíčková Petra, RNDr.
-
Kaščáková Barbora, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Předmět poskytuje studentům jedinečnou příležitost seznámit se s aktuálními tématy vědy prostřednictvím přednášek předních odborníků z různých vědních oborů. Každá přednáška bude zaměřena na klíčové otázky a výzvy současného vědeckého výzkumu. Po každé přednášce následuje diskuse, která podporuje kritické myšlení a interdisciplinární propojení. Předmět je určen studentům, kteří mají zájem o rozšíření obzorů a poznání vědy v širších souvislostech. Během cvičení si studenti připraví informativní poster nebo krátkou odbornou přednášku na vybrané téma. Po prezentaci budou mít kolegové možnost položit otázky, poskytnout připomínky a diskutovat o předloženém tématu. Přednášející na závěr prezentace poskytnou detailní reflexi a zpětnou vazbu nejen na obsah, ale také na formu a kvalitu prezentace. Tento formát podporuje aktivní zapojení studentů, rozvoj prezentačních a analytických schopností, a také navazování odborných diskuzí.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Práce s multimediálními zdroji (texty, internet, IT technologie), Individuální konzultace s vyučujícím
- Účast na výuce
- 52 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 13 hodin za semestr
|
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je 1. poskytnout studentům možnost seznámit se s nejnovějšími trendy, metodami a objevy v různých vědeckých disciplínách a umožnit jim propojit znalosti z různých vědeckých oblastí a vidět vědu v širších souvislostech. 2. ukázat studentům praktický přínos vědy a výzkumu a inspirovat je k vlastním projektům nebo budoucí vědecké kariéře. 3. vytvořit prostor pro interakci s předními vědci a odborníky, čímž se podpoří budování profesních vztahů. 4. rozvoj prezentačních a komunikačních dovedností Studenti budou zapojeni do přípravy otázek, diskusí nebo shrnutí přednášek, aby si procvičili dovednosti kritického vyjadřování a veřejné komunikace.
Studenti budou zapojeni do přípravy otázek, diskusí nebo shrnutí přednášek, aby si procvičili dovednosti kritického vyjadřování a veřejné komunikace.
|
|
Předpoklady
|
Minimálním požadavkem na studenty jsou znalosti získané po ukončení bakalářského studia odborného zaměření.
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor, Kolokvium
Konečným výstupem kurzu je esej nebo projekt, který reflektuje získané poznatky. Student získá zápočet na základě analýzy a vlastního zhodnocení absolvovaných přednášek.
|
|
Doporučená literatura
|
|