Vyučující
|
-
Urban David, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Jádro předmětu bude spočívat v domácím zpracování kazuistiky z vlastní praxe. Student svou kazuistiku představí třídě a vyučujícímu, zodpoví možné dotazy a příp. svou kazuistiku obhájí před kritikou. Kazuistika by měla respektovat pevnou strukturu a obsahové náležitosti profesionálních kazuistik. Svou práci lze průběžně konzultovat s vyučujícím prostřednictvím mailu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je prohloubit znalosti posluchačů z povinných předmětů a zprostředkovat potřebné informace s důrazem na jejich praktické uplatnění. Prostřednictvím zpracování podrobné kazuistiky vycházející z případu, se kterým se setkali ve vlastní praxi nebo ve svém okolí, studenti vysvětlí vybraný problém a naučí se sepsat základní osobní, rodinnou, sociální příp. další anamnézu, včetně závěrů a doporučení. Studenti si v rámci předmětu upevní znalosti psychologie a sociální práce a rozvinou schopnost rozpoznat a vysvětlit různá dilemata v případové práci, schopnost o nich diskutovat a zformulovat vlastní názory na jejich řešení.
Schopnost rozpoznat a vysvětlit určitý problém, ilustrovat jej kazuistikou, schopnost o něm diskutovat a zformulovat vlastní názor, event. návrh vlastního řešení daného problému.
|
Předpoklady
|
Znalost psychologie osobnosti, vývojové a sociální psychologie, psychopatologie.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
- aktivní účast na semináři - zpracování kazuistiky případu z praxe - prezentace kazuistiky - prostudování související literatury
|
Doporučená literatura
|
-
kolektiv autorů. Pojetí případové sociální práce..
-
Mihál V. Proč a jak psát kazuistiku..
|