Vyučující
|
-
Urban David, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Jádro předmětu bude spočívat v domácím zpracování kazuistiky z vlastní praxe. Kontrola proběhne během blokových setkání, kdy student svou kazuistiku představí třídě a vyučujícímu, zodpoví možné dotazy a příp. svou kazuistiku obhájí před kritikou. Kazuistika by měla respektovat pevnou strukturu a obsahové náležitosti profesionálních kazuistik. Svou práci lze průběžně konzultovat s vyučujícím prostřednictvím mailu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je prohloubit znalosti posluchačů z povinných předmětů a zprostředkovat potřebné informace s důrazem na jejich praktické uplatnění. Prostřednictvím zpracování podrobné kazuistiky vycházející z případu, se kterým se studenti setkali ve vlastní praxi nebo ve svém okolí, vysvětlí vybraný problém a naučí se sepsat základní osobní, rodinnou, sociální příp. další anamnézu, včetně závěrů a doporučení. Studenti si v rámci předmětu upevní znalosti psychologie a sociální práce a rozvinou schopnost rozpoznat a vysvětlit různá dilemata v případové práci, schopnost o nich diskutovat a zformulovat vlastní názory na jejich řešení.
|
Předpoklady
|
Předmět předpokládá znalosti z psychologie osobnosti, vývojové psychologie a psychopatologie.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
- aktivní účast na semináři - zpracování kazuistiky případu z praxe - prezentace kazuistiky - prostudování související literatury
|
Doporučená literatura
|
|