Vyučující
|
-
Zvánovcová Veronika, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. hodina - představení podmínek předmětu - náplň - představení samostatné práce - projektu - zadání termínu prezentace projektu - vysvětlení výzkumu pro projekt - důvod - metodika - ukázka citačních zdrojů - pro vyhledávání zahraničních zdrojů 2.hodina - doporučená (hybridní výuka) - 22.2.2022 - diskuse se sociální pracovnicí ze Zambie - Agness Mweetva Mutemwa - Metody práce s klientem v terénu/ vyloučené lokalitě Ostatní setkání probíhají v seminářích - viz rozvrh Stag.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Práce s textem (učebnicí, knihou), Práce s multimediálními zdroji (texty, internet, IT technologie), Individuální konzultace s vyučujícím, Případová studie
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je vést studenty k hlubší reflexi teorií a metod sociální práce, která je nutná k podpoře vlastní profesní identity. Student je motivován a veden k samostudiu, rešerši zahraniční literatury. Student si tak v rámci předmětu upevní znalosti a pochopení teorií a metod sociální práce a osvojí si jejich aplikační rovinu včetně dovednosti reflektovat a argumentovat vhodnost dané aplikace. Předmět by měl napomoci rozvinout profesionální identitu sociálních pracovníků.
Student díky absolvování tohoto předmětu umí: - zná teorie a metody sociální práce - pracovat se zahraniční literaturou - rešerši literatury - zpracovat referát a přenést teoretické koncepty do praxe - reflektovat zjištěné zkušenosti z praxe
|
Předpoklady
|
Předmět nepředpokládá žádné vstupní znalosti nad rámec požadavků přijímacího řízení, tj. očekává absolvování bakalářského studijního programu splňujícího Minimální standard ASVSP.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
- první hodina probíhá online - studium základní literatury, - prostudování studijních materiálů, - zpracování a prezentace projektu, - práce se zahraničními zdroji, - rešerše literatury - účast na seminářích - povolena 1 absence - velký důraz je kladen na aktivní komunikaci studenta s vyučujícím
|
Doporučená literatura
|
-
BALDWIN, Mark W. Care management and community care : social work discretion and the construction of policy. Aldershot: Ashgate, 2000. ISBN 075461283X.
-
COLLINS, Donald, Catheleen JORDAN a Heather COLEMAN. An introduction to family social work. Belmont, CA: Brooks/Cole, Cengage Learning, 2010. ISBN 9780495601883.
-
COULSHED, Veronica a Joan ORME. Social work practice : an introduction. Houndmills, Balsingstoke, Hampshire: Palgrave Macmillan, 2006. ISBN 978140392155.
-
Fellin, P. The Community and the Social Worker. F. E. Peacock Publisher, Itasca, 1995.
-
HARDINA, Donna. Analytical skills for community organization practice. New York: Columbia University Press, 2002. ISBN 0231121806.
-
KLEIN, David M. a James M. WHITE. Family theories : an introduction. Thousand Oaks: SAGE Publications, 1996. ISBN 0803958536.
-
Malcom Payne. How to use social work theory in practice: an essential guide.. London, 2020. ISBN 978-1-4473-4377-6.
-
Matoušek, O. a kol. Encyklopedie sociální práce. Praha, 2013. ISBN 978-80-262-0366-7.
-
MCDONALD, Ann. Understanding community care : a guide for social workers. Basingstoke: Palgrave, 1999. ISBN 0-333-67592-4.
-
MONK, Gerald. Narrative mediation : a new approach to conflict resolution. San Francisco: Jossey-Bass, 2000. ISBN 0787941921.
-
Netting, F. E., Kettner, M. P., McMurtry, S. Social Work Macro Practice. Longman. New York, London, 1993.
|