Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1) Charakteristiky a předpoklady komunikace v pomáhajících profesích 2) Zásady komunikace 3) Komunikace s úzkostnými klienty 4) Komunikace s lidmi s mentálním postižením 5) Komunikace s lidmi s těžkým psychickým postižením 6) Komunikace s lidmi s bludnou produkcí 7) Komunikace se seniory v zařízeních 8) Základy profesionální etiky při komunikaci s klienty různých zařízení
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Ukázat specifika komunikace s lidmi s psychiatrickou diagnózou, s osobami s fyzickým a mentálním hendikepem a s klienty sociálních služeb.
Student směřuje ke schopnosti využívat různé způsoby komunikace v závislosti na individuálních možnostech či požadavcích klienta.
|
Předpoklady
|
Předpoklad znalostí z psychopatologie a psychologie mezilidské komunikace dané v rámci sociální psychologie
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Prezentace případové studie nebo rozbor komunikačních aspektů v případech z odborné literatury.
|
Doporučená literatura
|
-
Úskali spojená se zvládáním zátěže při výkonu práce v sociálních službách. Praha, 2008.
-
Smékal, L. Základy komunikace pro pomáhající profese. Praha, 2005.
-
Vybíral, Z. Lži, polopravdy a pravda v lidské komunikaci. Praha, 2003.
-
Vybíral, Z. Psychologie komunikace. Praha, 2005.
|