Název předmětu | Sociální práce v kontextu podpory rodiny |
---|---|
Kód předmětu | KCHP/SPRO |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 10 |
Vyučovací jazyk | čeština, angličtina |
Statut předmětu | nespecifikováno |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Hodnota rodiny a její význam pro společnost. - 21.2. - dopoledne Problematika rodin se členem s dítětem s poruchou autistického spektra - 21.2. - odpoledne Manželství, rodina v kontextu náboženství obecně a křesťanství specificky.- 8.3. - dopoledne Právo pro ochranu a podporu zájmů rodiny - 8.3.- odpoledne Násilí v rodině - 22.3. - dopoledne Hranice sociálního pracovníka v sociální práci s rodinou. - 22.3.- odpoledne Dětská paliativní péče. - 28.3. -dopoledne Problematika dětí a rodiny při výchovných problémech - 28.3. - odpoledne Psychologie rodiny - 5.4. - dopoledne Romská rodina dnes - 5.4.- odpoledne Literatura žije - diskuse s autorkou knihy Marií Urbanovou - Já byl Frajer kluk - Standa Tišer - datum bude upřesněn Role sociálního pracovníka v probační a mediační službě, spolupráce s rodinou - 11.4.- dopoledne Kulturní rozdílnosti rodiny - případová studie ze Zambie -11.4. odpoledne Evaluace, závěrečné kolokvium - 11.4. odpoledne Sociální práce s rodinami při rozvodu - Aperio - samostudium /online. - https://aperio.thinkific.com/courses/rozchodem-rodina-nekonci-e-learningovy-program-pro-odborniky Včasná identifikace ohroženého dítě - samostudium /online kurz. - https://www.societyforall.cz/projekt-signaly-spustil-novy-e-learning-zamereny-na-vcasnou-identifikaci-ohrozenych-deti?fbclid=IwAR1KRWw1w2hx210kakCNw8lPs5PEfoxwM9hmsOiDULYsSzd2P_CR2-32ick Veškeré materiály ke studiu předmětu, jsou zveřejněny v systému Moodle.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Práce s textem (učebnicí, knihou), Písemná práce (např. u souborných zkoušek, klauzur), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), E-learning, Exkurze, Práce s multimediálními zdroji (texty, internet, IT technologie), Skupinová výuka |
Výstupy z učení |
Cílem specializace je předložit studentům aktuální témata která se týkají sociální práce s rodinou. Předmět je zaměřen na získání teoretických, praktických znalostí, ale i na rozvoj specifických dovedností potřebných pro jednání a práci s rodinou. Na výuce se bude podílet více vyučujících z TF JU stejně tak odborníků z praxe, kteří mají bohaté zkušenosti z přímé práce s rodinou. Cílem předmětu je představit rodinu z různých úhlů pohledu, popis práce sociálního pracovníka, upozornit na pestrost aspektů, které mohou rodinu ovlivňovat.
Student rozumí pojmu metoda práce s rodinou, chápe význam a důležitost teoretických konceptů SP. Student je schopný připravit se na intervenci práce s rodinou. Student je schopný reflektovat potřeby rodiny, sociální fungování. Student si uvědomuje aspekty, které mohou rodinu ovlivňovat. Student dokáže určit, kdy jde o sociální práci s rodinou a kdy o sociální práci s jednotlivcem. |
Předpoklady |
Student by měl umět před vstupem do předmětu definovat obor sociální práce, jeho cíle, základní pojmy sociální práce jako sociální fungování, interakce, sociální intervence apod. Podmiňujícím předmětem je předmět Sociální práce s rodinou.
KCHP/KSPSR ----- nebo ----- KCHP/SPSR |
Hodnoticí metody a kritéria |
Esej, Rozhovor, Kolokvium, Sebereflexe
- semináře/přednášky jsou povinné - možné 2 absence - semináře budou probíhat v pátek a v sobotu - samostudium, práce s odborným textem - samostudium, práce s e-zdroji - vypracování osobního individuálního plánu |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|