Název předmětu | Současné teologické koncepce 2 |
---|---|
Kód předmětu | KFI/KSTK2 |
Organizační forma výuky | Přednáška |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 5 |
Vyučovací jazyk | čeština, angličtina |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Cílem předmětu je uvést studenty do soudobé teologické diskuse na základě teologického díla Wolfharta Pannenberga v kontextu celkového vývoje teologie od poloviny dvacátého století. Postupuje se po hlavních tematických okruzích Pannenbergova díla. Protože nelze probrat v jednom semestru vše, budou mít studenti možnost navrhnout, které okruhy si přednostně přejí probrat: - Vztah filosofie a teologie - Teologie a teorie vědy - Zjevení a dějiny - Christologie - Antropologie - Církev, stát, společnost - Spiritualita - Etika - Ekumenická teologie Alternativně lze probírat: VOKOUN, Jaroslav. Sondy do současné luterské teologie. V Praze: Lutherova společnost, 2012. VOKOUN, Jaroslav. Postkritický proud v současné angloamerické teologii. Teologie [Vyšehrad]. Praha: Vyšehrad, 2009. VOKOUN, Jaroslav. Naslouchat teoložkám. Moderní česká teologie. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury (CDK), 2010. BOFF, Clodovis; BOFF, Leonardo a BURNS, Paul. Introducing liberation theology. London: Burns & Oates, 2000. BEVANS, Stephen B. Models of contextual theology. Rev. and exp. ed. New York: Orbis Books, 2004. FORD, David F. The modern theologians: an introduction to Christian theology in the twentieth century. 2nd ed. Cambridge: Blackwell, 1997 ROWLAND, Christopher. The Cambridge companion to liberation theology = Liberation theology (Variant.). Cambridge: Cambridge University Press, 2003. ALTHAUS-REID, Marcella. From feminist theology to indecent theology: readings on poverty, sexual identity and god. London: SCM Press, 2004.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení |
Cílem předmětu je uvést studenty do soudobé teologické diskuse na základě teologického díla Wolfharta Pannenberga v kontextu celkového vývoje teologie od poloviny dvacátého století. Postupuje se po hlavních tematických okruzích Pannenbergova díla. Alternativní témata (na přání studentů): Feministická teologie Teologie osvobození Postkritická teologie Kontextuální teologie
Rozvíjení schopnosti orientace v soudobé teologické diskusi. |
Předpoklady |
žádné
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Ústní zkouška
Student se připraví na základě přednášek; podle svých jazykových možností a po dohodě s vyučujícím přečte jeden kratší Pannenbergův text. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|