Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Liché roky: 1. Úvodní výklad základů teorie argumentace 1.1 Pojem argumentace - sémantická rovina (vyplývání) - syntaktická rovina (syntaktický důkaz) - psychologická rovina - epistemická rovina 1.2 Související pojmy: - justifikace - epistemický závazek (epistemická povinnost) - racionalita 1.3 Praktický nácvik argumentačních postupů - zdůvodňování tvrzení - rozlišení předpokladů a závěrů argumentace - identifikace zamlčených předpokladů - namítání - sókratovský rozhovor Sudé roky: Seminář podle okolností kombinuje následující prvky: 1. Výklad a nácvik odhalování běžných typů logických chyb: - různé varianty argumentu ad hominem - kruhová argumentace - výrokově-logické chyby (kladení konsekventu, popírání antecedentu, chyby v disjunktivním úsudku) - ekvivokace - red herring - relevanční chyby - další typy neformálních chyb 2. Praktická analýza reálných argumentů podle námětů studentů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Liché roky: Pochopit podstatu a cíle argumentace a získat zběhlost v základních argumentačních postupech. Sudé roky: Osvojit si schopnost rozeznat nejběžnější typy argumentačních chyb a faulů. Praktický nácvik analýzy a kritického zhodnocení reálné argumentace
Liché roky: - student rozlišuje sémantickou, syntaktickou, psychologickou a epistemickou rovinu argumentace - student chápe cíle argumentace - student má praktickou zběhlost v následujících postupech: - zdůvodňování tvrzení - rozlišení předpokladů a závěrů argumentace - identifikace zamlčených předpokladů - namítání - sókratovský rozhovor Sudé roky: - schopnost identifikovat běžné typy argumentačních chyb - zběhlost v analýze reálné argumentace
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta
Aktivní účast (80%), plnění zadaných úkolů, případně test.
|
Doporučená literatura
|
|