Vyučující
|
-
Karásková Martina, Mgr. et Mgr.
-
Bauman Petr, PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
V závislosti na zájmu a vstupní úrovni znalostí a dovedností studentů bude v rámci seminářů prostor zejm. pro tato témata: <ul> <li>Office365 (zejm. MS Word, MS Excel, MS Powerpoint, MS Forms, MS Teams, OneDrive), sdílení dat a online spolupráce, základy DTP a prezentačních dovedností, pokročilé funkce (makra a VBA)</li><li>Akademické informační zdroje (Ebsco Discovery Service apod.) a zásady citování</li><li>AI (OpenAI ChatGPT, Craiyon aj.)<li>Práce s interaktivní tabulí, vizualizace</li><li>Gamifikace (učení hrou) na příkladu zpracování tématu kybernetické bezpečnosti formou online hry</li><li>Foto a video, základy práce s grafickými programy</li><li>Základy e-learningu a m-learningu (učení podporované elektronickými a mobilními prostředky)</li><li>Pokročilé funkce vyhledávání na internetu a v databázích odborných zdrojů</li><li>Základy html, základy programování</li></ul>
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace, Projekce (statická, dynamická), E-learning, Práce s multimediálními zdroji (texty, internet, IT technologie), Praktická výuka
|
Výstupy z učení
|
Student se seznámí s aktuálními trendy v ICT ve vzdělávání, získá praktické zkušenosti s využíváním vybraných programů a aplikací, včetně používání potřebného hardware. Obsah předmětu nabízí studentům možnost seznámit se s různými oblastmi ICT v kontextu zájmového vzdělávání (Office365, problematika kybernetické bezpečnosti, práce s informačními zdroji vč. citačních principů, AI, foto a video, DTP, prezentační materiály a grafika, e-learning, využívání interaktivních tabulí, gamifikace, základy html, základy programování aj.) a dle svého zájmu a vstupní úrovně znalostí a dovedností tyto znalosti a dovednosti rozšířit a prohloubit.
Studenti se orientují v možnostech využití moderních technologií ve vzdělávání a dokáží je implementovat v praxi.
|
Předpoklady
|
Předmět nepředpokládá žádné vstupní znalosti nad rámec požadavků přijímacího řízení. Nicméně předpokládá se základní gramotnost v oblasti ICT odpovídající obvyklým požadavkům kladeným na vysokoškolské studenty v netechnických oborech.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Průběžné hodnocení
Aktivní účast na semináři (povolena je jedna absence, případné další absence je třeba kompenzovat dodáním vypracovaných úkolů odpovídajících učivu probíranému na semináři), včetně průběžné přípravy a zpracování souvisejících seminárních úkolů (dopracování rozpracovaných zadání ze semináře, procvičování apod.), a to samostatně nebo ve skupinách. Účast na semináři bez náležité přípravy nebo splnění relevantních úkolů se posuzuje jako absence.
|
Doporučená literatura
|
|