Předmět: ICT v zájmovém vzdělávání

» Seznam fakult » FTE » KPD
Název předmětu ICT v zájmovém vzdělávání
Kód předmětu KPD/ICT
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk čeština, angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Karásková Martina, Mgr. et Mgr.
  • Bauman Petr, PaedDr. Ph.D.
Obsah předmětu
V závislosti na zájmu a vstupní úrovni znalostí a dovedností studentů bude v rámci seminářů prostor zejm. pro tato témata: <ul> <li>Office365 (zejm. MS Word, MS Excel, MS Powerpoint, MS Forms, MS Teams, OneDrive), sdílení dat a online spolupráce, základy DTP a prezentačních dovedností, pokročilé funkce (makra a VBA)</li><li>Akademické informační zdroje (Ebsco Discovery Service apod.) a zásady citování</li><li>AI (OpenAI ChatGPT, Craiyon aj.)<li>Práce s interaktivní tabulí, vizualizace</li><li>Gamifikace (učení hrou) na příkladu zpracování tématu kybernetické bezpečnosti formou online hry</li><li>Foto a video, základy práce s grafickými programy</li><li>Základy e-learningu a m-learningu (učení podporované elektronickými a mobilními prostředky)</li><li>Pokročilé funkce vyhledávání na internetu a v databázích odborných zdrojů</li><li>Základy html, základy programování</li></ul>

Studijní aktivity a metody výuky
Demonstrace, Projekce (statická, dynamická), E-learning, Práce s multimediálními zdroji (texty, internet, IT technologie), Praktická výuka
Výstupy z učení
Student se seznámí s aktuálními trendy v ICT ve vzdělávání, získá praktické zkušenosti s využíváním vybraných programů a aplikací, včetně používání potřebného hardware. Obsah předmětu nabízí studentům možnost seznámit se s různými oblastmi ICT v kontextu zájmového vzdělávání (Office365, problematika kybernetické bezpečnosti, práce s informačními zdroji vč. citačních principů, AI, foto a video, DTP, prezentační materiály a grafika, e-learning, využívání interaktivních tabulí, gamifikace, základy html, základy programování aj.) a dle svého zájmu a vstupní úrovně znalostí a dovedností tyto znalosti a dovednosti rozšířit a prohloubit.
Studenti se orientují v možnostech využití moderních technologií ve vzdělávání a dokáží je implementovat v praxi.
Předpoklady
Předmět nepředpokládá žádné vstupní znalosti nad rámec požadavků přijímacího řízení. Nicméně předpokládá se základní gramotnost v oblasti ICT odpovídající obvyklým požadavkům kladeným na vysokoškolské studenty v netechnických oborech.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Průběžné hodnocení

Aktivní účast na semináři (povolena je jedna absence, případné další absence je třeba kompenzovat dodáním vypracovaných úkolů odpovídajících učivu probíranému na semináři), včetně průběžné přípravy a zpracování souvisejících seminárních úkolů (dopracování rozpracovaných zadání ze semináře, procvičování apod.), a to samostatně nebo ve skupinách. Účast na semináři bez náležité přípravy nebo splnění relevantních úkolů se posuzuje jako absence.
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Teologická fakulta Studijní plán (Verze): Pedagogika volného času (2018) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní