Vyučující
|
-
Havel Tomáš Cyril, Mgr. Dr. theol.
|
Obsah předmětu
|
Studenti budou seznámeni s fenoménem jinakosti a naučí se jej vnímat v jeho společenském kontextu, seznámí se se základními definicemi pojetí interkulturního vzdělávání a v reflexi se seznámí s předpoklady interkulturního vzdělávání. Seznámí se se zkušenostmi z praxe, s konkrétními perspektivami a oblastmi praxe.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Předmět se zaměřuje na reflexi celku současné společnosti z interkulturního úhlu pohledu. Zabývá se především náboženskými a etnickými subkulturami. Reflektuje cíle a prostředky současné interkulturní výchovy.
Studenti se naučí vnímat potenciál, který pro vzdělávání nabízí rozmanitost a osvojí si schopnost kriticky zhodnotit její potenciál v konkrétních situacích. Na praktickém příkladě osvědčí získané znalosti a v následné reflexi si upevní získané kompetence.
|
Předpoklady
|
Předpokladem je aktivní zapojení se studentů v seminární části výuky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Kolokvium, Test
Znalost základních termínů a terorií spojených s interkulturní výchovou osvědčí student v závěrečném testu znalostí. Požadavek vyplývající ze seminární části práce: student se bude podílt na práci skupiny, která představí jednu sociokulturní skupinu a zprostředkuje ostatním v plénu bezprostřední setkání se zástupcem této sociokulturní skupiny.
|
Doporučená literatura
|
-
Interkulturní vzdělávání. Příručka nejen pro středoškolské pedagogy. Praha, 2002.
-
Allport, G. W. O povaze předsudků. Praha, 2004.
-
Belgeonne, C., Bravená, N., Čáp, P. a spol. Skládanka témat, co hýbou světem. Praha. ISBN 978-80-87456-71.
-
Mistrik, E.(a spol.). Kultúra a multikulturna výchova. Bratislava, 1999.
-
Moree, Dana. Základy interkulturního soužití. Praha, 2015.
-
Průcha, J. Interkulturní psychologie. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7179-885-6.
-
Průcha, J.:. Multikulturní výchova, Praha ISV 2001.
|