Předmět: Otevřená práce s mládeží

» Seznam fakult » FTE » KPD
Název předmětu Otevřená práce s mládeží
Kód předmětu KPD/KPEAS
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky nespecifikováno
Studijní praxe nespecifikováno
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dudová Anna, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Předmět bude rozdělen na čtyři tematické bloky: 1, Teoretické základy otevřené práce s mládeží: pojem mládež z hlediska psychologie a sociologie, přehled o historii, teoriích a metodách otevřené práce s mládeží. 2, Plánování otevřených aktivit pro mládež: identifikace potřeb a zájmů mladých lidí, plánování aktivit, které budou tyto potřeby a zájmy naplňovat, a efektivní realizace aktivit. 3, Evaluace otevřených aktivit pro mládež: hodnocení účinnosti otevřených aktivit; na základě této evaluace aktivity zlepšování. 4, Rozvíjení kompetencí pro práci s mladými lidmi: komunikační, sociální a organizační dovednosti, které jsou potřebné pro práci s mladými lidmi.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Projektová výuka
Výstupy z učení
Seznámit studenty s principy a metodami otevřené práce s mládeží. Rozvíjet u studentů schopnost plánovat, realizovat a evaluovat otevřené aktivity pro mládež. Prohloubit u studentů porozumění potřebám a zájmům mladých lidí.
Znalost pedagogických principů otevřené (nízkoprahové) práce s mládeží.
Předpoklady
žádné

Hodnoticí metody a kritéria
Kolokvium, Test

Účast na semináři, 75%. Příprava a prezentace zadaného úkolu. Orientace v základních tématech (přezkoušení v rámci zápočtového kolokvia). Obsah znalostí: principy otevřené práce, přístup animace a princip participace.
Doporučená literatura
  • Deinet, U. a kol. Handbuch Offene Kinder- und Jugendarbeit. Wiesbaden, 2021. ISBN 978-3-658-22562-9.
  • Dudová, A. Animace jako model komunitní práce. Praha. 2018, ISSN ISSN: 2336-66.
  • Dudová, A.; Macků, R. Pedagogické přístupy a didaktické postupy zaměřené na volnočasovou kompetenci. Zlín. 2021, ISSN ISSN 1805-882.
  • Kaplánek, M. Animace: studijní text pro přípravu animátorů mládeže. Praha, 2013. ISBN 978-80-262-0.
  • Kaplánek, M. (ed.). Volný čas dětí staršího školního věku : vybrané výsledky výzkumu vo. České Budějovice. 2022.
  • Matoušek. O. a kol. Encyklopedie sociální práce. Praha, 2013.
  • Svoboda, M. Sociálně-pedagogické přístupy práce s "neorganizovanou mládeží" v nízkoprahových zařízeních a otevřených klubech pro děti a mládež.. České Budějovice, 2007.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr