Vyučující
|
-
Suda Stanislav, doc. MgA. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Tematické okruhy: Problém vztahu teorie a praxe v aplikované psychologii Exprese jako prostředek utváření osobní zkušenosti prostřednictvím symbolizace Expresivita jako kulturní kontext exprese a její úloha při rozvoji osobnosti Otázky ontologie první a třetí osoby v kontextu exprese Teoretické přístupy k sebepojetí a sebedeterminaci v psychologii Vztah sebepojetí, rozvoje osobnosti a sebedeterminace v kontextu exprese a expresivity Vztah mezi Já a Ty v různých typech dialogu a s ohledem na expresivní komunikaci Metodologie a metodika syntézy teoretického a zkušenostního poznávání
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je integrovat zkušenostní přípravu s teoretickým poznáním v rámci profesionální pedagogické přípravy. Tato syntéza probíhá na základě komplexního porozumění problematice exprese a expresivity. Prostřednictvím expresivních aktivit spojených s reflexí se studenti naučí symbolicky vyjadřovat a zobecňovat osobní zkušenosti a s použitím odpovídající terminologie jí porozumět v teoretických souvislostech. Předmět je obsahově zaměřen na pochopení a rozvoj sebepojetí a sebedeterminace skrze specifický typ symbolizace osobní zkušenosti. Předmět rozvíjí a prohlubuje především kompetence personální a sociální, k učení a metodické.
Student si osvojil základní znalosti o expresivních výchovách z psychologického hlediska.
|
Předpoklady
|
Žádné zvláštní předpoklady.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Kolokvium
aktivní účast v semináři, seminární práce
|
Doporučená literatura
|
-
Goodman, N. Jazyky umění, nástin teorie symbolů. Praha: Academia, 2006.
-
Searle, J. A. Mind. Oxford: Oxford University Press, 2004.
-
Slavík, J., Chrz, V. Štech, S. Tvorba jako způsob poznávání. Praha: Karolinum, 2013.
|